شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

ارتباط گیت وی Vega سنگوما و الستیکس

یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین گیت وی های حال حاضر مارکت VoIP، گیت وی های سری Vega  شرکت سنگوماست. این گیت وی ها در در  نوع آنالوگ با مدل های  Vega 50، Vega 3000G و Vega 5000 و در نوع دیجیتال با مدل های Vega 100G، Vega 200G و Vega 400G  شناخته شده اند. علاوه بر کیفیت، سازگاری با مخابرات ایران از دیگر مزیت های این گیت وی ها نسبت به سایر محصولات مشابه می باشد؛ به طوری که با همکاری شرکت ساعیان ارتباط به عنوان توزیع کننده این برند در خاورمیانه، پروفایل تنظیمات مربوط به Tone ایران نیز در این محصولات تعبیه شده است. با توجه به این محبوبیت قصد داریم در این مقاله، تنظیمات مربوط به برقراری ارتباط گیت وی Vega 50 و الستیکس را بررسی کنیم.

برای ارتباط Vega با الستیکس نیاز است در سرور الستیکس خود یک ترانک از نوع SIP بسازید.

مراحل به ترتیب :

در محیط وب مسیر زیر را دنبال کنید:

PBX->Trunks>Add SIP Trunk

سپس در قسمت General یک نام برای ارتباط خود با Vega انتخاب کنید، در این مثال ToVega .

در بخش Outgoing Settings نام ارسالی در ترانک را انتخاب کنید. دقت کنید که در این مرحله این نام با نام کاربری که در تنظیمات ترانک وارد می کنید باید یکسان باشد.

در این مثال نام انتخابی myvega می باشد و همانطور که مشاهده می کنید در جزئیات Peer Details نیز همین نام وارد شده است.

بعد از وارد نمودن اطلاعات بر روی گزینه Submit changes در انتهای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره و در نهایت بر روی نوار قرمز رنگ با عبارت Apply Configuration Changes Here کلیک کنید.

اکنون باید تنظیمات را در سمت Vega کامل کنید:

از منوی Expert Config وارد منوی SIP شوید.

از بخش SIP Profiles پروفایل ۱ را Modify کنید.

در این صفحه در دو فیلد : Local Domain و Alternative Local Domain آدرس سرور ( الستیکس ) را وارد نمایید.

توجه کنید که در کادر From Header ‘userinfo’ گزینه Calling Party را انتخاب کنید. این گزینه باعث می شود به جای نام ترانک، نام فرد تماس گیرنده را دریافت کنید.

بعد از submit وارد بخش  SIP Authentication Configuration از منوی اصلی SIP شوید.

پروفایل اول راModify  کنید:

گزینه Enabled باید فعال باشد. در بخش نام کاربری و رمز عبور اطلاعات ترانک الستیکس خود را وارد کنید. در مثال ما نام کاربری : myvega و رمز : ۱۲۳۴۵abc است. submit را کلیک کنید.

وارد بخش SIP Registration Users Configuration شوید:

پروفایل اول را Modify  کنید. گزینه Enabled را فعال  و اطلاعات را برحسب جدول زیر تکمیل کنید.

نام کاربری ترانک

Dn

نام کاربری ترانک

Username

پروفایل Authentication ی که در مرحله قبل را ساخته اید انتخاب کنید

Authentication User Index

برای بررسی موفقیت آمیز بودن مراحل در مسیر Status >SIP Registrations > Show وضعیت ترانک خود را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.