شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

افزایش و کاهش volume صدای مکالمه در استریسک و الستیکس

یکی از مسائلی که در سیستمهای استریسک و الستیکس با آن مواجه هستیم تنظیم حجم (میزان بلندی) صدا می باشد. برای این منظور در استریسک چند روش وجود دارد یکی تنظیم rxgain  و txgain که فقط برای کانالهای Dahdi  قابل  تنظیم است دیگری که از ورژن ۱٫۸ به بعد استریسک  می شود  از آن استفاده کرد  استفاده از تابع VOLUME  در dialplan  می باشد که روی هر نوع کانالی کار می کند. و روشی که ما در اینجا توضیح میدهیم افزایش صدا  به صورت داینامیک در حین مکالمه است به شرح زیر:

 

تابع VOLUME  همیشه کانال را مانیتور میکند و به محض دریافت کلید * میزان صدای دریافتی را یک واحد بالا میبرد و با دریافت کلید # میزان صدای دریافتی را یک واحد کم میکند . برای استفاده از این ویژگی لازم است که:

  • ابتدا اگر feature کدی با این رقم ها داریم تغییر دهیم به طور مثال در فایل features.conf:
[featuremap]
blindxfer => ## ; this must be change
disconnect => * ; this must be change
atxfer => **   ; this must be change
automixmon => *3
parkcall => #72>

مقادیر مشخص شده باید تغییر کند مانند زیر:

[featuremap]
blindxfer => #1 
disconnect => 0* 
atxfer => *2 
automixmon => *3
parkcall => #72
  • اضافه کردن پارامترxX  به Dial  یا   Queue  در Dialplan    جهت امکان دریافت و تشخیص عدد حین مکالمه به طور مثال برای تماسهای داخلی در فایل extensions.conf :
[from-internal]
exten = _XXX,1,NoOp(Dial an Extension)
exten = _XXX,n,Dial(SIP/${EXTEN},,Xx)

بعد از این تنظیمات با زدن کلیدهای فوق حین مکالمه باید صدا افزایش و کاهش پیدا کند.

دیدگاه خود را به ما بگویید ناشناس