شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

انتقال یک Deployment ID به سرور جدید

یکی از مواردی که ممکن است برای کاربرانی که یک سرور FreePBX را بوسیله آدرس ایمیل و اطلاعات خود ثبت و Deployment ID اختصاصی دریافت کرده و اقدام به خریداری ماژول های Commercial مانند Fax Pro و Queue Pro نموده باشند، این است که به دلایلی همچون خرابی سرور، مجبور به جابجایی سرور فعلی با یک سرور جدید شوند که در این حالت نیاز دارند تا ماژول های خریداری شده را نیز به سرور جدید خود منتقل نمایند.

توجه : طبیعاتا نیاز است تا از اطلاعات و کانفیگ های سرور فعلی یک نسخه پشتیبان Backup تهیه کرده و روی سرور جدید بازگردانی Restore نمایید.

نکته: برای انجام فرایند انتقال، به نام کاربری که همان آدرس ایمیل می باشد و پسورد تعریف شده برای اکانت سرور FreePBX قبلی نیاز خواهید داشت.

تنظمیات:

برای شروع ابتدا وارد محیط گرافیکی FreePBX فعلی شده و وارد مسیر Admin -> System Admin شوید. سپس از منوی سمت راست روی Activation کلیک کرده و سپس در پنجره ی باز شده بر روی گزینه Deactivate کلیک نمایید.

توجه: قبل از انجام این کار Deployment ID را در فایلی ذخیره نمایید تا بعدا از آن استفاده کنید.

در پنجره ی باز شده confirm را تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید.

در این مرحله باید وارد پرتال سنگوما شده و قفل سخت افزاری مربوط به این Deployment ID را ریست کنید تا بتوان با اطلاعات آن، سرور جدید رو فعال کرد.

برای این منظور ابتدا وارد سایت portal.sangoma.com شده و با اطلاعات کاربری خود که deployment id قبلی را دریافت کرده اید، Login کنید:

سپس مراحل را به ترتیب مانند تصویر زیر طی کرده و در نهایت Deployment ID مورد نظر را Edit نمایید:

توجه: در صورتی که آی دی های مختلفی در پنل شما وجود داشته باشد، از طریق جست و جو id مورد نظر سرور را سرچ کنید.

سپس در صفحه باز شده وارد لبه License شده و در انتهای صفحه بر روی Reset Hardware Lock کلیک کرده و سپس در صفحه بعد روی Submit کلیک نمایید:

با انجام این مرحله، Deployment id سرور قبلی آزاد شده و شما می توانید از آن بر روی سرور جدید استفاده کنید. پس وارد سرور جدید شده و برای فعال سازی سرور از طریق اطلاعات کاربری خود، از طریق تب Existing Deployment، آی دی سرور قبلی را وارد کرده و Activate را انتخاب نمایید.

با اتمام فرایند فعال سازی سرور جدید، تمامی ماژول های شما به سرور جدید منتقل می شود.

دیدگاه خود را به ما بگویید.