شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

تنظیمات SIP Trunk مخابرات بر روی FreePBX

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، اخیرا سرویس های مخابراتی نسل جدید (NGN)، همچون سرویس ترانک سیپ، در حال توسعه بوده و شرکت مخابرات ایران و همچنین شرکت های FCP به عنوان ارائه کنندگان عمومی این سرویس، شناخته می شوند.

فارغ از مراحل ثبت و خریداری این سرویس که برای هر اپراتور ممکن است متفاوت باشد، کاربر پس از دریافت سیپ ترانک در محل خود، می بایست روش بهره برداری از آن را تعیین نماید. اگر هدف برقراری ارتباط سیپ ترانک و سانترال سنتی موجود باشد، بکارگیری گیت وی های دیجیتال VoIP یکی از راهکاری اصلی تلقی می گردد؛ اما در صورتی که قصد بهره برداری از یک سانترال تحت شبکه (IP-PBX) و تمامی امکانات ویپ را داشته باشید، بکارگیری یک سیستم تلفنی همچون FreePBX از گزینه های برتر با کمترین هزینه خواهد بود. FreePBX به عنوان محبوب ترین نرم افزار تلفنی متن باز شناخته می شود که از استریسک به عنوان هسته ی تلفنی بهره می برد.

در ادامه تنظیمات مربوط به راه اندازی سیپ ترانک مخابرات بر روی مراکز تلفن  FreePBX را بررسی خواهیم کرد. همچنین برای آشنایی بیشتر با راهکار ابتدایی می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

تنظیمات SIP Trunk:

پس از دریافت سرویس سیپ ترانک، شرکت مخابرات ۳ آدرس IP در اختیار مشترک قرار می دهد:

۱- IP کلاینت: xxx.xxx.xxx.xxx

2- IP گیت وی مخابرات: yyy.yyy.yyy.yyy

Subnet mask مخابرات: aaa.aaa.aaa.aaa

3- IP SBC مخابرات: zzz.zzz.zzz.zzz

ابتدا می بایست یک کابل شبکه به طور مستقیم از مودم G.Shdsl.bis به اینترفیس دوم مرکز تلفن FreePBX متصل نمایید و سپس بر روی آن آی پی xxx.xxx.xxx.xxx با subnet تعیین شده را تنظیم نمایید. همچنین مقدار gateway لازم نیست که مقدار دهی شود و خالی باقی بماند. این تنظیمات را می توانید از طریق ماژول System Admin، و سپس بخش Network Settings انجام دهید.

پس از انجام تنظیمات شبکه، لازم است تا یک ترانک سیپ تعریف نمایید. برای این منظور از تب Connectivity و قسمت Trunks، یک ترانک جدید ایجاد نمایید. تنظیمات این ترانک به صورت زیر خواهد بود:

host= zzz.zzz.zzz.zzz

type=friend

qualify=yes

nat=yes

relaxdtmf=yes

dtmfmode=auto

canreinvite=no

توجه نمایید که آدرس IP مربوط به SBC در بخش host قرار داده شده است.

پس ازsubmit  و apply config از طریق ssh و یا کنسول به محیط CLI متصل شوید.

در این مرحله لازم است تا مسیری از zzz.zzz.zzz.zzz به گیت وی yyy.yyy.yyy.yyy تعریف شود. برای این منظور دستورات زیر را در مسیر زیر وارد نمایید:

سپس دستور service network restart را اجرا کنید تا این تنظیمات اعمال گردد. از این پس باید بتوانید آی پی zzz.zzz.zzz.zzz را پینگ و پس از تعریف incoming، تماس های ورودی را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.