شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

ذخیره FreePBX CDR در سرور remote

اگر سیستم تلفنی شما حجم بالایی از مکالمات را به صورت روزانه مدیریت می کند، بدیهی است که حجم گزارشات ریز تماس ها یا همان CDR نیز روز به روز افزایش می یابد. حال اگر گزارشات مختلفی از CDR تهیه می کنید، حجم اطلاعات می تواند باعث کندی سیستم شود. از طرفی ممکن است بخواهید از نرم افزارهای ثالث برای تهیه گزارشات و آنالیز آن ها بهره مند شوید که در این صورت نیاز است تا به دیتابیس CDR به صورت مستقیم دسترسی داشته باشید. از نیازمندی های دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         مدیریت متمرکز دیتابیس ها

-         بکارگیری دیتابیس های موجود که بهینه سازی شده اند.

-         الزامات امنیتی در ذخیره دیتابیس ها

-         راه اندازی پشتیبان Warm سریع تر

-         راه اندازی HA

برای این منظور، شما می توانید CDR را به صورت remote بر روی یک سرور دیگر ذخیره نمایید و این مسائل را حل کنید. در ادامه روش ذخیره سازی CDR به صورت remote را در FreePBX آموزش می دهیم.

تنظیمات:

در ابتدا می بایست سرور ریموت که می تواند یک سرور فیزیکی یا مجازی باشد را مشخص و دیتابیس را بر روی آن نصب نمایید.

ما در اینجا بر روی سرور با آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱۰٫۵۰ MariaDB را نصب کردیم. برای اطمینان از اینکه از سرور FreePBX به سرور ریموت ارتباط دارید یا خیر، دستور زیر را در سرور FreePBX اجرا نمایید:

mysql –host=192.168.10.50 -uroot -p asteriskcdrdb

توجه: رمزعبور دیتابیس نصب شده را با مقدار asteriskcdrdb جایگزین نمایید.

پس از راه اندازی سرور ریموت، ماژول Advanced Settings بر روی سرور FreePBX جایی است که به شما اجازه می دهد تا دیتابیس CDR را به صورت remote تنظیم نمایید. برای این منظور لازم است تا در ابتدا تغییراتی اعمال گردد.

ابتدا تنظیمات Readonly را فعال می کنیم تا برخی از تنظیمات که به صورت پیش فرض نمایش داده نمی شوند، در این بخش ظاهر شوند.

سپس تنظیمات مربوط به CDR ریموت را انجام می دهیم:

پس از submit کردن، از طریق CLI دستور زیر را اجرا و FreePBX را متوقف کنید:

fwconsole stop

 لازم است تا فایل odbc.ini را با آدرس سرور ریموت بروزرسانی نمایید. پس این فایل را ویرایش نمایید و آدرس سرور را تغییر دهید.

vi /etc/odbc.ini         

 [MySQL-asteriskcdrdb]

Description=MySQL connection to ‘asterisk’ database

driver=MySQL

server=192.168.10.50

database=asteriskcdrdb

Port=3306

#Socket=/var/lib/mysql/mysql.sock

option=3

 پس از ذخیره مجدد FreePBX را استارت نمایید:

fwconsole start

از این پس می توانید با ایجاد تماس و ذخیره CDR بر روی سرور ریموت، از صحت تنطیمات اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.