شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

فعال سازی FreePBX

همانطور که می دانید FreePBX یک نرم افزار تلفنی مبتنی بر استریسک بوده و به صورت کاملا رایگان ارائه می شود؛ به عبارت دیگر شما می توانید از ماژول های رایگان این نرم افزار بهره برده و سیستم تلفنی خود را به راحتی راه اندازی نمایید. در کنار این ماژول ها برخی از قابلیت های خاص که کمتر کاربرد عام دارند، توسط شرکت سنگوما به صورت تجاری ارائه می شوند. یعنی با پرداخت هزینه ی کم، می توانید ماژول مربوطه را خریداری و قابلیت مورد نظر را به سیستم تلفنی خود اضافه کنید. برای این منظور نیاز هست تا ابتدا سیستم تلفنی خود را رجیستر نمایید.در ادامه نحوه ی رجیستر و فعال سازی FreePBX را شرح می دهیم.

توجه : برخی از ماژول ها به دلیل اینکه به عنوان ماژول های تجاری دسته بندی شده اند، لازم است تا برای بکارگیری آن ها به صورت رایگان نیز، فعال سازی FreePBX صورت گیرد. به عنوان مثال ماژول Sysadmin از این دست ماژول ها می باشد.

فعال سازی FreePBX:

پس از نصب نسخه Distro و دریافت IP سیستم از طریق کنسول CLI، آدرس مربوطه را در مرورگر خود وارد نمایید. در صفحه ی باز شده، ابتدا می بایست نام کاربری جدید ایجاد نمایید:

پس از ایجاد کاربر وارد صفحه ی زیر خواهید شد که می توانید با نام کاربری و رمز عبور مرحله ی قبل، وارد سیستم شوید.

 پس از اولین ورود، به شما پیام خوش آمد گویی داده خواهد شد و از شما خواسته می شود که در صورت تمایل، سیستم خود را رجیستر نمایید یا اصلاحا Activate انجام دهید.

با کلیک بر روی گزینه ی Activate، وارد پروسه ی فعال سازی خواهید شد. در این پروسه از شما خواسته می شود تا آدرس ایمیل و اطلاعات حساب کاربری خود را وارد نمایید. با این اطلاعات شما در پرتال سنگوما نیز می توانید وارد شوید و خرید ماژول ها را نیز انجام دهید.

پس از این مرحله از شما پرسیده می شود که آیا این سیستم یک سیستم جدید هست و کد فعال سازی یا Deployment ID جدید لازم دارید و یا اینکه قبلا یک Deployment ID دریافت کرده اید و قصد دارید از همان استفاده نمایید.

به عبارت دیگر Deployment ID یک شناسه منحصر بفرد برای هر سیستم FreePBX بوده که نصب می گردد و در هر لحظه تنها بر روی یک سیستم فعال خواهد بود.

در صورتی که قبلا فعال سازی انجام داده اید و سیستم به هر دلیلی دچار مشکل شده و مجددا FreePBX را نصب کرده اید، می توانید از همان Deployment ID قبلی استفاده کنید.

توجه: در صورتی که برای یک Deployment ID ماژول های تجاری خریداری شده باشد، تنها در صورتی که از همان Deployment ID استفاده نمایید، می توانید از ماژول های خریداری شده، استفاده نمایید.

در قسمت Location Name می توانید یک اسم به سیستم خود بدهید تا از این طریق بتوانید سیستم هایی که توسط شما توسعه پیدا کرده را در پرتال سنگوما راحت تر شناسایی کنید.

پس از این مرحله، پروسه کامل می شود و سیستم شما فعال خواهد شد.

پس از فعال سازی می توانید از طریق منوی Admin وارد ماژول System Admin شده و از بخش Activation، وضعیت فعال سازی و Deployment ID خود را مشاهده نمایید.

توجه: برای خرید ماژول های تجاری، ارائه ی این ID لازم است.

ترفند: در صورتی که Deployment ID سیستم خود را در اختیار دارید و می خواهید بر روی سیستم جدید مجددا فعال سازی انجام دهید، می توانید از طریق محیط CLI به سیستم FreePBX متصل شوید و دستور زیر را اجرا نمایید:

<fwconsole sysadmin activate <deploymentid

در این روش نیازی به ورود مجدد اطلاعات نیست.

 

دیدگاه خود را به ما بگویید.