شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

نصب و پیکربندی ماژول Custom Contexts در الستیکس

 

نصب و پیکربندی ماژول Custom Contexts در الستیکس

 

Custom Contexts چیست؟

در الستیکس برای محدود کردن برخی از داخلی ها و تعریف دسترسی های مجزا برای هر داخلی نیاز به نصب ماژول custom contexts است. این ماژول به طور پیش فرض بر روی الستیکس وجود ندارد به همین دلیل می بایست آن را روی الستیکس آپلود و نصب کرد.

برای نصب و پیکربندی custom contexts باید مراحل زیر را انجام داد:

۱-   دریافت ماژول

برای این کار در سرور الستیکس login کرده و به مسیر زیر می رویم:

cd /var/www/html/admin/modules

ماژول custom contexts  را از لینک زیر دریافت کرده و از حالت فشرده خارج می کنیم:

wget http://www.freepbx.org/trac/attachment/ticket/1447/customcontexts-0.3.3.tgz?format=raw

mv customcontexts-0.3.3.tgz?format=raw customcontexts-0.3.3.tgz

tar -xzvf customcontexts-0.3.3.tgz

rm -f customcontexts-0.3.3.tgz

 

2-   نصب :custom contexts

وارد محیط گرافیکی الستیکس شده و در قسمت PBX Configuration  گزینه ی Unembedded freePBX را انتخاب می کنیم.

محیط گرافیکی freePBX به صورت پیش فرض به همراه الستیکس بر روی سیستم نصب شده است.

در صورت عدم دسترسی به محیط گرافیکی freePBX باید گزینه ی

Enable direct access (Non-embedded) to FreePBX

را در قسمت Security >> Advanced Security Settings  فعال کنید.

وارد freePBX  شده و در قسمت admin گزینه ی module admin را انتخاب می کنیم. دراین قسمت ماژول های موجود در سیستم نمایش داده شده اند. ماژول custom contexts نیز در قسمت advanced  وجود دارد اما نصب نشده است برای نصب آن گزینه ی install را انتخاب کرده و روی process کلیک می کنیم.

سپس نصب ماژول را تایید کرده و برای اعمال تغییرات روی قسمت نارنجی رنگ کلیک می کنیم.

۳-   افزودن و پیکربندی یک custom contextجدید

در قسمت advanced روی custom contexts کلیک کرده و گزینه ی add context را انتخاب می کنیم.

بعد از تکمیل  نام context و توضیح کوتاهی درباره ی آن submit کرده و وارد تنظیمات context جدید می شویم.

 

در این قسمت با استفاده از allow و deny کردن گزینه های موجود می توانیم دسترسی ها و مجوزهای مورد نظرمان را برای این context اعمال کنیم.همچنین در قسمت dial rules نیز می توان الگوی شماره گیری تعریف کرد و rule تعریف شده را با استفاده از گزینه های موجود  deny یا allow کرد.

 به عنوان مثال برای مسدود کردن شماره گیری شماره های خارج از کشور می توان مانند زیر عمل کرد:

در قسمت dial rules الگوی  .۰۰_  را تعریف کرده و در entire basic internal dial plan نیز گزینه ی deny rules را انتخاب می کنیم.به این ترتیب این context مجوز شماره گیری خارج از کشور را نخواهد داشت.

 بعد از تنظیم گزینه ها، submit کرده و تنظیمات جدید را apply می کنیم.

۴-   تنظیم custom context جدید برای داخلی ها

در قسمت extensions یک داخلی را برای ویرایش انتخاب کرده و در بخش device options آن custom context ساخته شده در مرحله ی قبل را برای داخلی مورد نظرمان انتخاب کنیم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.