شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

بروز رسانی FreePBX به نسخه ی ۱۵

جدید ترین نسخه ی فری پی بی ایکس یعنی FreePBX 15، تغییرات زیادی داشته و ماژول های مهم و کاربردی همچون Backup and Restore متحول شده اند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که اگر محدودیت و وابستگی به نسخه های قبلی FreePBX یعنی ۱۳ و ۱۴ و استریسک ۱۱ یا ۱۳ ندارید، برای بروزرسانی به نسخه ی ۱۵ با Asterisk 16 دست بکار شوید. در ادامه با چگونگی بروز رسانی از نسخه ی ۱۴ به ۱۵ آشنا خواهید شد.

نکته: برای بروز رسانی نسخه ی ۱۳ می بایست از سیستم فعلی بکاپ تهیه و سپس بر روی نسخه ی ۱۵ بازیابی نمایید.

روش اول:

در مرحله نخست بروز رسانی، لازم است تا ماژول PBX Upgrader در مرکز تلفن دانلود و نصب شود.

برای این منظور به مسیر زیر بروید:

WebUI > Admin > Update > Module Updates

بر روی گزینه Check Online کلیک کنید. این گزینه تمامی ماژول هایی که قابل دانلود و به روز رسانی هستند را مشخص می کند که ماژول PBX Upgrader نیز یکی از آن هاست.

سپس بر روی گزینه Download All و Process کلیک کنید.

در صورتی که تنها همین ماژول را انتخاب کرده باشید، سیستم از شما تایید نهایی را برای دانلود درخواست می کند:

اگر مشکلی در دانلود ماژول PBX Upgrader از طریق روش فوق داشتید و پس از انتخاب گزینه Check Online ماژول PBX Upgrader یافت نشد، می توانید به صورت دستی این ماژول را دانلود و سپس نصب کنید. به مسیر زیر بروید:

WebUI > Updates > Module Updates > Upload Modules

آدرس زیر را در کادر Download Remote Module قرار دهید و بر روی (Download (From Web کلیک کنید:

http://mirror1.freepbx.org/modules/packages/versionupgrade/versionupgrade-14.0.12.tgz

پس از دانلود به قسمت Manage local modules وارد شوید. حالا ماژول PBX Upgrader ظاهر شده و می‌توانید آن را Enable کنید.

پس از نصب ماژول PBX Upgrader به مسیر زیر بروید:

WebUI > Admin > 14 to 15 Upgrade Tool

با انتخاب این گزینه وارد محیط زیر خواهید شد که با کلیک بر روی Check the requirement، سیستم پیشنیازهای لازم را برای به روز رسانی به نسخه ۱۵ را بررسی خواهد کرد.

اگر تمامی پیش نیاز ها مورد تایید باشد تصویر بالا قابل مشاهده است و اما اگر هرکدام از آن ها دارای خطا باشد می توان با مطالعه توضیحات، آن ها را برطرف نمود.

برای شروع فرآیند به روز رسانی بر روی گزینه Proceed to the upgrade process کلیک کنید.

بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله، فرآیند به روزرسانی توسط سیستم شروع شده و مدت زمان نسبتا طولانی نیاز خواهد داشت. همچنین مراقب باشید که صفحه Refresh نشود.

پس از آن، تصویر زیر را مشاهده می کنید که نشان می دهد به روز رسانی با موفقیت به پایان رسیده است. برای تکمیل فرآیند بر روی گزینه Refresh کنید.


روش دوم:

در این روش به جای محیط گرافیکی، می توانید از طریق SSH به سرور و محیط CLI، بروز رسانی را انجام دهید:

ابتدا از دسترسی مرکز تلفن به اینترنت، اطمبنان حاصل کرده و سپس در کنسول دستور زیر را برای دریافت ماژول PBX Upgrader اجرا کنید:

fwconsole ma downloadinstall http://mirror1.freepbx.org/modules/packages/versionupgrade/versionupgrade-14.0.12.tgz

پس از دریافت و نصب این فایل، دستور زیر را برای بارگزاری مجدد اجرا کنید:

fwconsole reload

پس از آن نیاز است تا مالکیت فایل ها و دایرکتوری هایی که freepbx و کاربر apache به آن ها نیاز دارند را تغییر دهید. این کار از طریق دستور زیر انجام میگردد:

Fwconsole chown

پس از انجام مراحل فوق می توانید فرآیند بروز رسانی را شروع کنید:

fwconsole versionupgrade — upgrade

در این مرحله فرآیند بروز رسانی شروع شده و زمان نسبتا طولانی به طول می انجامد. در طول این مدت از هرگونه اقدامی که این فرایند را دچار اخلال کند، خودداری نمایید. پس از پایان بروز رسانی با پیغام زیر مواجه خواهید شد.

دیدگاه خود را به ما بگویید.