شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

تنظیم شکار خط (Call Pickup) در استریسک و الستیکس

یک از قابلیتهایی که در سیستم تلفنی استریسک وجود دارد Call Pickup یا شکار خط می باشد که به ۲ روش انجام میشود :

روش اول: بر اساس گروه بندی داخلی ها که در این روش فقط داخلی های همگروه می توانند تماس آمده برای داخلی های همگروه خود را پاسخگویی کند برای این منظور این تنظیمات را باید انجام دهیم و استریسک را بازنشانی کنیم:

  •  تعریف کد برای  Pickup : فایل features.conf را به صورت زیر ویرایش کنید.به شکل زیر:

[general]
.
.
.
pickupexten = *8	 ; کد برای شکار خط
.
.
  •  تنظیم Pickupgroup  برای داخلی ها: فایل sip.conf یا فایلی که تنظیمات مربوط به کانال sip داخلی ها در آن تعریف شده به صورت زیر ویرایش کنید:

 

[100]
type=friend
secret=100
host=dynamic
pickupgroup=12               ; کد گروه
[۱۰۱]
type=friend
secret=101
host=dynamic
pickupgroup=12               ; کد گرو
ه

روش دوم: پاسخ دادن مستقیم به تماس داخلی مورد نظر (call pickup directly) از طریق استفاده از Application با نام PickupChan  در dialplan:

  • به طور مثال اضافه کردن سطر زیر به کانتکس داخلی ها:
[from-internal]
.
.

exten = _*3XXX,1,NoOp(Pickup an exten ${MACRO_EXTEN:2}@${MACRO_CONTEXT})
exten = _*3XXX,n,ChanIsAvail(SIP/${MACRO_EXTEN:2}&IAX2/${MACRO_EXTEN:2})
exten = _*3XXX,n,PickupChan(${AVAILORIGCHAN})

 

  • ر این مثال با شماره گیری *۳ +شماره داخلی به تماس در حال زنگ خوردن آن داخلی پاسخ میدهیم

 

**در الستیکس در قسمت کدهای ویژه Asterisk General Call Pickup ‌را برای Pickup‌ گروهی و   Directed Call Pickup را برای Pickup مستقیم تنظیم ی کنیم.

 

 

دیدگاه خود را به ما بگویید.