شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

راه اندازی DISA در FreePBX

در بسیاری از سازمان ها برخی افراد به دلیل نوع فعالیت شان، باید بتوانند در هر مکانی که هستند، از سیستم تلفنی سازمان و خطوط ارتباطی آن استفاده نمایند. قابلیت DISA یا Direct Inward System Access این امکان را به شما می دهد تا از بیرون سازمان با سیستم تلفنی تماس بگیرید و از طریق آن، از خطوط متصل به سیستم برای تماس ها استفاده نمایید. به عبارت دیگر با فعال بودن DISA، شما یک بوق آزاد دریافت می کنید و می توانید شماره ی دلخواه خود را شماره گیری نمایید؛ و اینطور به نظر می رسد که شما از درون شرکت با بیرون تماس گرفته اید در حالی که خارج از سازمان هستید. البته علاوه بر این، DISA کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت؛ به عبارت دیگر در صورتی که سیستم تلفنی با شعب دیگر ارتباط VoIP داشته باشد، تماس ها از این طریق با شعب برقرار می گردد.

در سیستم FreePBX برای بکارگیری این قابلیت، ماژولی با همین عنوان یعنی ماژول DISA تعبیه شده است. در ادامه نحوه ی تنظیمات این ماژول، ارائه شده است.

برای دسترسی به این ماژول از محیط گرافیکی وارد قسمت Application شده و DISA را انتخاب کنید.

در صفحه ی باز شده، در صورتی که موردی از قبل تعریف شده باشد، قابل مشاهده و ویرایش خواهد بود. در غیر این صورت برای تعریف مورد جدید، گزینه ی Add DISA را انتخاب نمایید.

در این صفحه جدید، تمامی پارامتر های DISA مشاهده می شوند. این پارامتر ها عبارتند از:

DISA Name:

تعیین کننده یک نام و یا توضیف کوتاه برای DISA تعریف شده. بهتر است به منظور جلوگیری از هرگونه ابهام و همچنین روشن بودن دلیل تعریف این DISA برای مدیر سیستم، یک عنوان مناسب انتخاب شود.

PIN:

برای استفاده از DISA و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز، باید PIN تعریف نمایید. در صورتی که بخواهید چندین کد تعریف کنید، می توانید با ویرگول آن ها را از هم جدا نمایید.

Response Timeout:

بازه زمانی سیستم منتظر می ماند تا کاربر شماره گیری کند و یا اگر شماره ی اشتباه و یا نا معتبر وارد کرد، تماس را قطع کند. به صورت پیش فرض این زمان ۱۰ ثانیه می باشد.

Digit Timeout:

حداکثر زمان بین شماره گیری دو عدد توسط کاربر را مشخص می کند.

Call Recording:

وضعیت ضبط مکالمات صورت گرفته با DISA را مشخص می کند.

Require Confirmation:

اگر فعال شود در هنگام وصل شدن به DISA  و قبل از پرسیدن پسورد از شما می خوواهد که تماس را تایید کنید.

Caller ID:

می توانید Caller ID را نیز برای این DISA تییعن نمایید.

Context:

مشخص می کند کهDISA  برای برقراری تماس از چه Contextای استفاده کند. این گزینه به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر روی مکالمات DISA ایجاد نمایید.

Allow Hangup:

با فعال کردن این گزینه می توانید بعد از تمام شدن مکالمه با کد ** تماس را HangUp یا قطع کنید و بلافاصله بوق آزادی برای تماس بعدی دریافت کنید.

Caller ID Override:

مشخص می کند که ما می خواهیم کالر آیدی اصلی نمایش داده شود و یا کالر آیدی که در قسمت بالا مشخص کرده ایم.

پس از تعریف DISA، می توانید از طریق منوی صوتی مکالمات را به آن هدایت نمایید. البته برای جلوگیری از سوء استفاده از این قابلیت، معمولا در منوی صوتی برای این قابلیت پیامی پخش نخواهد شد و با کدهای چند رقمی قابل دسترس خواهند بود.

دیدگاه خود را به ما بگویید.