شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

ضبط مکالمات در FreePBX

یکی از قابلیت های ابتدایی مراکز تلفن آی پی، امکان ضبط مکالمات و اعمال شرایط مورد نظر بر روی ضبط می باشد. در مرکز تلفن FreePBX نیز این امکان به خوبی از طریق محیط گرافیکی آن قابل تنظیم می باشد که در این مقاله قصد داریم چگونگی این تنظیمات را بررسی کنیم.

تنظیمات:

برای اینکه مشخص کنیم تماس های یک داخلی ضبط بشوند یا خیر و اینکه به چه صورت ضبط بشوند به مسیر زیر می رویم:

از مسیر application —> extension داخلی مورد نظر را انتخاب و ویرایش می کنیم:

به تب Advanced می رویم:

بخش  Recording Options مربوط به تنظیمات ضبط مکالمات است:

در این قسمت می توان به تفکیک مشخص کرد که چه تماس هایی ضبط شوند.

- Inbound External Calls ضبط تماس های ورودی از خارج به داخل.

- Outbound External Calls ضبط تماس های خروجی از داخل به خارج.

- Inbound Internal Calls ضبط تماس های ورودی به یک داخلی (داخلی به داخلی).

- Outbound Internal Calls ضبط تماس های خروجی به یک داخلی (داخلی به داخلی).

On Demand Recording: این گزینه مشخص می کند که آیا کاربر می تواند به دلخواه ضبط مکالمه را شروع و یا قطع کند. این عمل در هنگام مکالمه با feature code  *۱ انجام می شود.

توجه: اگر Enable انتخاب شود مکالمات ضبط می شود ولی با feature code می توان آن را غیر فعال کرد.

نکات کلی:

اگر force انتخاب شود مکالمات همیشه ضبط می شود و غیر فعال هم نمی شود.

اگر  don’t care انتخاب شود مکالمات را ضبط نمی کند مگر اینکه application دیگری بخواهد تماس ضبط شود، مثلا در صف مشخص کنیم که تماس ها ضبط شوند.

اگر no انتخاب شود تماس را ضبط نمی کند ولی با feature code  می توان آن را فعال کرد.

اگر never انتخاب شود به هیچ وجه مکالمات ضبط نمی شوند.

نکته: اگر On Demand Recording بر روی override تنظیم شود در این صورت، اگر حتی ضبط مکالمات بر روی never و یا  force باشد feature code عمل می کند و می تواند تنظیم را تغییر دهد.

Record Priority Policy: این گزینه مشخص می کند اولویت ضبط مکالمه با کدام طرف است. یعنی زمانی به کار می آید که در تصمیم گیری برای ضبط مکالمات تداخلی ایجاد شود به این صورت که یک داخلی می خواهد مکالمه ضبط شود و بر روی force قرار دارد و یک داخلی نمی خواهد مکالمه ضبط شود یعنی بر روی never یا no قرار دارد. در اینجا با مشخص کردن این عدد هر کدام از داخلی هایی که اولویت بیشتری داشت تصمیم گیرنده است.

دیدگاه خود را به ما بگویید.