شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

محدود کردن مدت زمان مکالمه در FreePBX

یکی از سوالات متداول مشتریان سیستم های تلفنی، چگونگی ایجاد محدودیت بر روی زمان مکالمات بخصوص مکالمات با خطوط شهری می باشد؛ معمولا دلایل متعددی برای این کار وجود دارد که مهم ترین آن کنترل هزینه مکالمات است که برای سازمان ها اهمیت بالایی دارد.

در این مقاله به چگونگی اعمال محدودیت زمان مکالمه در سیستم تلفنی محبوب FreePBX می پردازیم.

اعمال محدودیت برای تماس های داخلی به داخلی

روش اول که به آن می پردازیم محدودیت های تک به تک یا به اصطلاح Per Extension روی داخلی های مورد نظر بوده تا فقط تماس های داخلی به داخلی یک سری از Extension های خاص را محدود کنیم.

برای شروع وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و سپس مسیر زیر می شویم:

Applications >Extensions

سپس یکی از داخلی های مورد نظر را Edit کرده و وارد لبه Advanced می شویم .در بخش Extension Options، مانند تصویر زیر مقادیر فعلی را Override می کنیم:

در اینجا به صورت پیش فرض مقادیری برای Dial Options در نظر گرفته شده است. (در بخش سوم نحوه تغییر روی مقادیر پیش فرض سیستمی را توضیح خواهیم داد).

پس از زدن تیک Override یک option جدید به لیست قبلی اضافه کرده و تغییرات را ذخیره نمایید. مانند تصویر زیر:

نکته: برای اعمال محدودیت زمانی در استریسک از آپشن (L) استفاده می شود، حالت کلی این آپشن به صورت زیر می باشد:

L(x)

که در اینجا (x) مقدار زمان محدودیت برحسب میلی ثانیه می باشد.

در تصویر بالا از آپشن (L(600000 استفاده شده که محدودیت ۶۰۰ هزار میلی ثانیه یا همان ۶۰۰ ثانیه و برابر با ۱۰ دقیقه، برای مکالمات داخلی به داخلی که در آن شروع کننده تماس همین داخلی می باشد، اعمال شده است.

اعمال محدودیت روی تماس های داخلی به خارجی بر حسب Trunk

در بخش قبل اعمال محدویت بر روی تماس های داخلی به داخلی توضیح داده شد. حال برای تماس های داخلی به خارجی بر حسب Trunk ابتدا وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و به مسیر زیر می رویم:

Connectivity >Trunks

سپس یکی از ترانک های مورد نظر را Edit می کنیم:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود در این بخش هم به صورت پیشرض گزینه System انتخاب شده است و در داخل کادر از آپشن های سیستمی پیش فرض استفاده شده است.

در اینجا با فعال کردن گزینه Override می توان آپشن مربوطه را اضافه کرد:

با این کار تماس هایی که از طریق این ترانک به صورت خروجی گرفته می شوند نیز محدودیت مکالمه روی آن ها اعمال خواهد شد.

اعمال محدودیت به صورت General

آخرین روش که در این مقاله توضیح داده خواهد شد روش تغییر روی پیش فرض های سیستمی Dial Options می باشد که مستقیما روی تمامی داخلی ها اعمال خواهد شد.

برای این کار ابتدا وارد محیط گرافیکی FreePBX شده و به مسیر زیر می رویم:

Settings >Advanced Settings

داخل صفحه بخش Dialplan and Operational را پیدا می کنیم:

همانطور که داخل تصویر بالا مشاهده می شود:

Asterisk Dial Options: برای تماس های داخلی

Asterisk Outbound Trunk Dial Options: برای تماس های خارجی از طریق ترانک می باشند که در دو بخش قبلی به عنوان مقادیر پیش فرض آن ها را مشاهده کردیم و تغییر دادیم.

حال برای اینکه این مقادیر به صورت کلی برای تمامی داخلی ها و ترانک ها ثبت شود در این بخش مانند تصویر زیر تغییرات را اعمال می کنیم:

پس از Submit و ریلود تنظیمات ذخیره شده و اعمال می گردد.

دیدگاه خود را به ما بگویید.