شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

پخش پیام صوتی برای داخلی ها در FreePBX

در این مقاله، قصد داریم یک ترفند ساده اما کاربردی در FreePBX را آموزش دهیم، یعنی پخش یک فایل صوتی دلخواه قبل از این که تماس به داخلی متصل شود!

این سناریو کاربرد های مختلفی خواهد داشت؛ به عنوان مثال شما قصد دارید نام شخص پاسخ دهنده قبل از ارتباط با تماس وروی، برای تماس گیرنده پخش شود و یا اینکه پیام تبلیغاتی یا اطلاع رسانی قبل از برقراری تماس با داخلی (ها) برای طرف مقابل پخش شده و سپس تماس به داخلی مورد نظر وصل گردد.

برای شروع لازم هست تا فایل صوتی دلخواه خود را از طریق ماژول System Recordings در منوی Admin در سیستم بارگذاری کنید.

توجه: برای آشنایی بیشتر با این ماژول می توانید به کتاب راهنمای جامع فارسی FreePBX یا مقالات گذشته مراجعه کنید.

پس از ایجاد فایل صوتی، لازم است تا از منوی Applications وارد ماژول Follow Me شوید. بر روی داخلی مورد نظر که می خواهید فایل صوتی قبل از اتصال تماس به وی، پخش گردد، کلیک کنید. صفحه ی زیر پیش روی شما خواهد بود:

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، از بخش Announcement می توانید فایل صوتی که در مرحله ی قبل بارگذاری شد را انتخاب نمایید و سایر تنظیمات نیز با همان مقادیر پیش فرض باقی خواهند ماند، در غیر این صورت می توانید آن ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

سپس جهت فعال سازی، گزینه ی Enable Followme را بر روی Yes قرار دهید.

در نهایت بر روی submit در پایین صفحه کلیک کرده و سپس Apply Config نمایید.

ازین پس در صورت تماس با این داخلی (۱۰۰۱ در تصاویر)، ابتدا فایل پخش شده و سپس داخلی شماره گیری می شود.

دیدگاه خود را به ما بگویید.