شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

گروه پاسخگویی (RingGroup) در FreePBX 13

یکی از قابلیت های استریسک امکان تعریف Ring Group و یا به اصطلاح گروه پاسخگویی می باشد؛ با بکارگیری این قابلیت می توان تماس ها را به یک داخلی خاص هدایت کرد، به طوری که تماس ها به گروهی از داخلی ها ارسال شوند. به عنوان مثال شماره گیری داخلی ۵۰۰ سبب می شود که همه داخلی های ۵۱۰، ۵۱۱، ۵۱۲ و ۵۱۳ شروع به زنگ خوردن کنند تا در نهایت یکی از این داخلی ها به تماس پاسخ داده و تماس در کمترین زمان سرویس داده شود. در FreePBX امکان تعریف این گروه ها از طریق ماژول Ring Groups فراهم گردیده است.

برای ساخت یک گروه پاسخگویی باید از طریق بخش Applications وارد این ماژول یعنی Ring Groups شوید:

در این صفحه امکان تعریف گروه جدید و همچنین ویرایش یا حذف گروه های قبلی وجود دارد. برای ایجاد یک گروه جدید بر روی گزینه Add Ring Group کلیک نمایید.

در صفحه ساخت گروه جدید، باید پارامتر های مربوط به این گروه را که در ادامه شرح داده شده اند، مقدار دهی نمایید.

Ring Group Number:

شماره ای که به گروه  نسب داده شده و از این طریق می توان آن را شماره گیری کرد.

Group Description:

توضیحاتی که معمولا دلیل تعریف این گروه را بیان می کنند.

Extension List:

لیست داخلی هایی که عضویت این گروه را خواهند داشت.

نکته:

۱۰۰# : شماره ی داخلی که می خواهیم Call Confirm بر روی آن اعمال شود. به عبارت دیگر علامت# به معنی نیاز به تایید مکالمه می باشد.

Ring Strategy:

استراتژی نحوه زنگ خوردن اعضای گروه را مشخص می نماید. این استراتژی ها عبارتند از:

Ringall

تمامی اعضا شروع به زنگ خوردن می کنند تا زمانی که یکی از آنها به تماس پاسخ بدهد.

*-Prim

در حالت های که به Prim ختم می شوند، اولین داخلی از لیست، به عنوان داخلی اصلی (primary) انتخاب می شود؛ اگر داخلی اصلی دردسترس نبوده یا مشغول باشد، هیچ یک از اعضا نیز زنگ نمی خورند و تماس به مقصدی که در بخش “No answer” مشخص شده است، هدایت می شود. اگر داخلی اصلی بر روی حالت Call Forward Unconditional تنظیم شده باشد، یعنی همه تماس ها منتقل شوند، در این حالت داخلی اصلی زنگ نمی خورد ولی تماس به سایر اعضای گروه می رسد. این استراتژی ها عبارتند از :Ringall-Prim  Hunt-Prim و Memoryhunt-Prim.

Hunt

در این حالت هر عضو به صورت چرخشی یک مرتبه زنگ می خورد.

Memoryhunt

در این روش اولین داخلی گروه زنگ می خورد، سپس داخلی اول و دوم زنگ می خورند و بعد از آن اولی و دومی و سومی، و به همین صورت تا انتهای لیست ادامه پیدا می کند.

Firstavailable

در این حالت اولین کانال فعال زنگ می خورد.

Firstnotonphone

در این حالت تماس به اولین عضوی که در حال مکالمه نیست، منتقل می شود.

Random

همان طور که از عنوان این حالت مشخص است، به صورت تصادفی تماس ها را بین اعضا پخش می کند.

 Ring Time (max 300 sec):

مدت زمانی که هر داخلی زنگ می خورد. به عنوان مثال در حالت hunt، در هر مرتبه تلاش، تلفن ها به مدت تعریف شده در این فیلد زنگ می خورند.

Announcement:

از طریق این تنظیم، می توان پیام صوتی که لازم است قبل از وصل شدن به گروه پخش شود را مشخص کرد.

Play Music On Hold:

اگر می خواهید به جای شنیدن بوق زنگ خوردن، موزیک و یا پیغامی خاص برای تماس گیرنده پخش می شود، می توانید آن را از این طریق تعیین نمایید.

CID Name Prefix:

مقدار این پارامتر به عنوان یک پیشوند به شماره تماس گیرنده اضافه می شود تا وقتی که تماس به اعضا وصل می شود، اعضا متوجه شوند که تماس از سمت چه گروهی آمده است. به عنوان مثال : Support: 88316718.

Alert Info:

این گزینه فقط برای دستگاه هایی که distinctive ringing را پشتیبانی می کنند، قابل استفاده است؛ به این صورت که می توان یک زنگ خاص را به تماس های آمده از این گروه اختصاص داد.

Ignore CF Settings:

اگر این گزینه فعال باشد تماس به اعضایی که از Call Forward استفاده کرده اند وصل نمی شود، و این اعضا نادیده گرفته می شوند.

Skip Busy Agent:

اگر این گزینه فعال باشد تماس به اعضایی که دردسترس نبوده و یا در حال مکالمه هستند، وصل نمی شود.

Enable Call Pickup:

اگر این گزینه فعال باشد، تمامی داخلی ها می توانند توسط Directed Call Pickup تماس را پاسخ دهند. یعنی با شماره گیری یک feature code تماس را پاسخ دهند. ولی اگر فعال نباشد، فقط اعضای گروه می توانند تماس های گروه را Pick up کنند.

Confirm Calls:

اگر در داخلی هایی که عضو Ring Group هستند، شماره های خارجی داشته باشیم، با فعال کردن این گزینه، زمانی که تماس به شماره ی خارجی هدایت می شود، پاسخ دهنده قبل از وصل شدن تماس باید تماس را تایید کند؛ که آیا می خواهید به تماس پاسخ دهید یا خیر که با فشردن کلید ۱ تماس تایید و سپس وصل می شود.

توجه داشته باشید که این حالت فقط برای استراتژی Ring All عمل می کند. همچنین شماره ی خارجی در لیست اعضای Ring group با گذاشتن # در آخر شماره مشخص می شود.

نکته: اگر بخواهیم درخواست تایید برای شماره های داخلی نیز پخش شود، باید در جلوی شماره های داخلی هم از # استفاده کنیم.

Remote Announce:

پیغامی که می خواهید برای شماره ی خارجی که به تماس پاسخ می دهد، پخش شود. به صورت پیش فرض، برای تایید تماس باید گزینه ی ۱، برای رد تماس گزینه ی ۲ و برای خواندن CID گزینه ی ۳ را فشار دهید. همچنین می توانید پیغام دلخواه خود را قرار دهید.

Too-Late Announce:

اگر در زمان زنگ خوردن اعضای Ring group، چند عضو خارجی وجود داشته باشند که قبل از تایید کردن، با هم تماس را جواب دهند، پیغام Remote Announce برای همه آن ها پخش می شود. در این هنگام اگر یکی از اعضا، تماس را تایید کند و تماس به او وصل شود، پس از آن هر کدام از اعضای خارجی دیگر که تماس را تایید کنند، پیغامی مبنی بر اینکه عضو دیگری قبل از شما تماس را تایید کرده، برای آن ها پخش می شود.

Change External CID Configuration :

در این قسمت می توان کالر آیدی تماس ها را تعیین کرد:

· Default

 این گزینه دقیقا همان کالر آیدی که آمده را انتقال می دهد.

·Fixed CID Value

 این گزینه مقداری را که در قسمت Fixed CID Value  مشخص شده را انتقال می دهد.

·Outside Calls Fixed CID

 این گزینه نیز همان مقداری را که در  Calls Fixed CID مشخص شده را انتقال می دهد، ولی فقط برای تماس هایی که از بیرون می آیند. برای تماس های داخلی از حالت default استفاده می شود.

·Use Dialed Number

 شماره ای که تماس گیرنده گرفته (DID) را به عنوان کالر آیدی انتقال می دهد ولی برای تماس های داخلی از حالت default استفاده می شود. توجه داشته باشید که این تماس ها در ترانک هایی که کالر آیدی های نا شناس را بلاک کرده اند، بلاک می شوند.

·Force Dialed Number

شماره ای که تماس گیرنده گرفته (DID) را به عنوان کالر آیدی انتقال می دهد ولی برای تماس های داخلی از حالت default استفاده می شود. این تماس ها در ترانک هایی که کالر آیدی های نا شناس را بلاک کرده اند، بلاک نمی شوند.

Fixed CID Value:

مقداری که می خواهیم به عنوان Caller ID نمایش داده شود.

Call Recording:

نحوه ضبط مکالمات این گروه را مشخص می کند که آیا لازم است همه مکالمات ضبط شود و یا خیر.

Destination if no answer:

مقصدی که تماس ها بعد از انقضای زمان زنگ خوردن و در دسترس نبودن اعضا به آن جا هدایت می شوند را تعیین می کند.

در بسیاری از شرکت ها برای پاسخ دهی با سرعت بالاتر از این گروه ها استفاده می شود. به عنوان مثال تماس ها از داخل منوی صوتی با انتخاب گزینه مربوط به یک بخش خاص، به سمت گروه پاسخگویی هدایت می شوند.

دیدگاه خود را به ما بگویید.