شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یک از قابلیتهایی که در سیستم تلفنی استریسک وجود دارد Call Pickup یا شکار خط می باشد که به ۲ روش انجام میشود : روش اول: بر اساس گروه بندی داخلی ها که در این روش فقط داخلی های همگروه می توانند تماس آمده برای داخلی های همگروه خود را پاسخگویی کند برای این منظور [...]

یکی از مسائلی که در سیستمهای استریسک و الستیکس با آن مواجه هستیم تنظیم حجم (میزان بلندی) صدا می باشد. برای این منظور در استریسک چند روش وجود دارد یکی تنظیم rxgain  و txgain که فقط برای کانالهای Dahdi  قابل  تنظیم است دیگری که از ورژن ۱٫۸ به بعد استریسک  می شود  از آن استفاده [...]

بیشتر مشکلات مربوط به پایین بودن کیفیت صدا و مشکل در دریافت فکس در کارت‌های تلفنی به دلیل وجود overrun در کارت  می‌باشد. دو دلیل که باعث overrun می شود shared IRQ و Disk activity می‌باشد. برای اینکه از وجود overrun در کارتهای خود مطمئن شوید در کارتهای sangoma شما می‌توانید با زدن دستور watch [...]

بایگانی برای آذر, ۱۳۹۱

تنظیم شکار خط (Call Pickup) در استریسک و الستیکس

۲ نظر

یک از قابلیتهایی که در سیستم تلفنی استریسک وجود دارد Call Pickup یا شکار خط می باشد که به ۲ روش انجام میشود :

روش اول: بر اساس گروه بندی داخلی ها که در این روش فقط داخلی های همگروه می توانند تماس آمده برای داخلی های همگروه خود را پاسخگویی کند برای این منظور این تنظیمات را باید انجام دهیم و استریسک را بازنشانی کنیم:

  •  تعریف کد برای  Pickup : فایل features.conf را به صورت زیر ویرایش کنید.به شکل زیر:

(ادامه…)


افزایش و کاهش volume صدای مکالمه در استریسک و الستیکس

۳ نظر

یکی از مسائلی که در سیستمهای استریسک و الستیکس با آن مواجه هستیم تنظیم حجم (میزان بلندی) صدا می باشد. برای این منظور در استریسک چند روش وجود دارد یکی تنظیم rxgain  و txgain که فقط برای کانالهای Dahdi  قابل  تنظیم است دیگری که از ورژن ۱٫۸ به بعد استریسک  می شود  از آن استفاده کرد  استفاده از تابع VOLUME  در dialplan  می باشد که روی هر نوع کانالی کار می کند. و روشی که ما در اینجا توضیح میدهیم افزایش صدا  به صورت داینامیک در حین مکالمه است به شرح زیر:

 

تابع VOLUME  همیشه کانال را مانیتور میکند و به محض دریافت کلید * میزان صدای دریافتی را یک واحد بالا میبرد و با دریافت کلید # میزان صدای دریافتی را یک واحد کم میکند . برای استفاده از این ویژگی لازم است که:

(ادامه…)


بررسی QoS در VOIP

بدون نظر

QoS در واقع روشی برای اولویت‌دهی به یک سری ترافیک‌های خاص برای بالا بردن کیفیت و سرعت در سرویس دهی آنها نسبت به بقیه ترافیک‌ها می‌باشد. از آنجایی که ارتباطات صوتی و تصویری در اینترنت رو به افزایش است و همین طور به دلیل Real time بودن آنها، استفاده از QoS باعث می‌شود کیفیت آنها تا حد امکان دچار مشکل نشود و بتوان سرویس بهتری را ارائه داد.

 

(ادامه…)


عیب یابی مشکل کیفیت صدا در کارت های DAHDI

بدون نظر

بیشتر مشکلات مربوط به پایین بودن کیفیت صدا و مشکل در دریافت فکس در کارت‌های تلفنی به دلیل وجود overrun در کارت  می‌باشد. دو دلیل که باعث overrun می شود shared IRQ و Disk activity می‌باشد. برای اینکه از وجود overrun در کارتهای خود مطمئن شوید در کارتهای sangoma شما می‌توانید با زدن دستور watch -d -n 0.5 ifconfig  به دنبال overrun ، در کارت سنگوما خود که به صورت w1g1 نشان داده می‌شود بگردید اگر مقدار overrun رو به افزایش بود، یعنی شما بر روی کارت overrun دارید.

(ادامه…)