در بخش ابتدایی این آموزش، پارامتر های اصلی تعریف یک صف و اعضای آن در FreePBX مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش به بررسی سایر پارامتر های مربوط به صف ها می پردازیم. (ادامه…)
بایگانی برای اردیبهشت, ۱۳۹۵
در مجموعه مقالات آموزشی که بر روی FreePBX ارائه گردیده، سعی شده است تا راه اندازی بخش های اصلی و پرکاربرد یک سیستم تلفنی با استفاده از FreePBX بررسی شوند. یکی دیگر از مباحث مهم در سیستم های تلفنی، صف تماس می باشد؛ که امکان انتظار مشتری جهت دریافت پاسخ از طرف اپراتور ها را فراهم می کند. در این مقاله، به چگونگی عملکرد صف، قابلیت ها و نحوه ی ایجاد و راه اندازی آن را در FreePBX13 پرداخته شده است.
به صورت کلی، ایجاد یک صف از نوع FIFO(first in-first out) و توزیع خودکار تماس جهت ساماندهی نحوه پاسخگویی به تماس های ورودی، از طریق ماژول Queue امکان پذیر می گردد. معمولا در مواردی که تعداد تماس گیرندگان از تعداد پاسخ دهندگان بیشتر باشد، بکارگیری صف تاثیر چشمگیری در نحوه عملکرد سیستم خواهد گذاشت و از دست رفتن تماس ها جلوگیری می کند. (ادامه…)
یکی از قابلیت های استریسک امکان تعریف Ring Group و یا به اصطلاح گروه پاسخگویی می باشد؛ با بکارگیری این قابلیت می توان تماس ها را به یک داخلی خاص هدایت کرد، به طوری که تماس ها به گروهی از داخلی ها ارسال شوند. به عنوان مثال شماره گیری داخلی ۵۰۰ سبب می شود که همه داخلی های ۵۱۰، ۵۱۱، ۵۱۲ و ۵۱۳ شروع به زنگ خوردن کنند تا در نهایت یکی از این داخلی ها به تماس پاسخ داده و تماس در کمترین زمان سرویس داده شود. در FreePBX امکان تعریف این گروه ها از طریق ماژول Ring Groups فراهم گردیده است. (ادامه…)
در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک رویداد و یا اعلام برخی اطلاعات مورد نیاز تماس گیرنده. این پیام ها به منوی صوتی وابستگی ندارند و ممکن است در طول زمان نیز دچار تغییرات زیادی شوند. برای ایجاد چنین پیام هایی می بایست از ماژول اعلان های صوتی و یا Announcements استفاده کرد. (ادامه…)