در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ (ادامه…)
بایگانی برای خرداد, ۱۳۹۵
ارسال و دریافت فکس در FreePBX (بخش دوم)
ارسال و دریافت فکس در FreePBX (بخش اول)
یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز باید برای این مهم راهکار مناسبی ارائه گردد. (ادامه…)
برخی ماژول ها در FreePBX در عین سادگی، قابلیت های زیادی را برای مدیر سیستم فراهم می کنند. در ادامه بر بررسی این ماژول ها می پردازیم. (ادامه…)
ضبط مکالمات در سیستم های تلفنی یکی از قابلیت های مهم بشمار می رود؛ چرا که بسیاری از کسب و کار ها به منظور ارائه بهتر خدمات، پیگیری شکایت و آنالیز نحوه پاسخگویی کارمندان خود، کلیه مکالمات تلفنی خود را ضبط می نمایند. همچنین نیاز هست تا کلیه مکالمات ضبط شده، آرشیو شده و برای بازه زمانی مشخصی نگهداری شوند تا در زمان لازم بتوان به آن ها دسترسی داشت. بر این اساس نیاز است تا فایل های ضبط شده هم از کیفیت خوبی برخوردار باشند و هم حجم مناسبی داشته باشند تا فضای کمتری از حافظه را اشغال نمایند. (ادامه…)
صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران فعال نمایید. علاوه بر این، با ارائه UCP یا کنترل پنل کاربری، کاربران به راحتی می توانند صندوق صوتی را خود مدیریت کنند. در ادامه نحوه فعال سازی این قابلیت شرح داده شده است. (ادامه…)
امکان تهیه پشتیبان و بازگردانی آن در FreePBX از طریق ماژول Backup & Restore انجام می شود. این ماژول قابلیت های مختلفی به منظور تهیه پشتیبان از بخش های مختلف سیستم و تنظیمات استریسک فراهم می کند. یکی از قابلیت های این ماژول، امکان بازگردانی پشتیبان تهیه شده از روی یکی از سرور ها به صورت ریموت می باشد. به عبارت دیگر پشتیبان تهیه شده بر روی یک سیستم را می توان بر روی سیستم دیگری بازگرداند. این قابلیت، امکان ایجاد یک Warm spare یا سرور standby را برای شما فراهم می کند. (ادامه…)
در بسیاری از سازمان ها برخی افراد به دلیل نوع فعالیت شان، باید بتوانند در هر مکانی که هستند، از سیستم تلفنی سازمان و خطوط ارتباطی آن استفاده نمایند. قابلیت DISA یا Direct Inward System Access این امکان را به شما می دهد تا از بیرون سازمان با سیستم تلفنی تماس بگیرید و از طریق آن، از خطوط متصل به سیستم برای تماس ها استفاده نمایید. به عبارت دیگر با فعال بودن DISA، شما یک بوق آزاد دریافت می کنید و می توانید شماره ی دلخواه خود را شماره گیری نمایید؛ و اینطور به نظر می رسد که شما از درون شرکت با بیرون تماس گرفته اید در حالی که خارج از سازمان هستید. البته علاوه بر این، DISA کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت؛ به عبارت دیگر در صورتی که سیستم تلفنی با شعب دیگر ارتباط VoIP داشته باشد، تماس ها از این طریق با شعب برقرار می گردد. (ادامه…)