شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

بایگانی برای خرداد, ۱۳۹۵

ارسال و دریافت فکس در FreePBX (بخش دوم)

بدون نظر

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ (ادامه…)


ارسال و دریافت فکس در FreePBX (بخش اول)

بدون نظر

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز باید برای این مهم راهکار مناسبی ارائه گردد. (ادامه…)


ماژول های کاربردی FreePBX

بدون نظر

برخی ماژول ها در FreePBX در عین سادگی، قابلیت های زیادی را برای مدیر سیستم فراهم می کنند. در ادامه بر بررسی این ماژول ها می پردازیم. (ادامه…)


تغییر فرمت مکالمات ضبط شده در FreePBX

بدون نظر

ضبط مکالمات در سیستم های تلفنی یکی از قابلیت های مهم بشمار می رود؛ چرا که بسیاری از کسب و کار ها به منظور ارائه بهتر خدمات، پیگیری شکایت و آنالیز نحوه پاسخگویی کارمندان خود، کلیه مکالمات تلفنی خود را ضبط می نمایند. همچنین نیاز هست تا کلیه مکالمات ضبط شده، آرشیو شده و برای بازه زمانی مشخصی نگهداری شوند تا در زمان لازم بتوان به آن ها دسترسی داشت. بر این اساس نیاز است تا فایل های ضبط شده هم از کیفیت خوبی برخوردار باشند و هم حجم مناسبی داشته باشند تا فضای کمتری از حافظه را اشغال نمایند. (ادامه…)


صندوق صوتی و مدیریت آن از طریق UCP

۲ نظر

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران فعال نمایید. علاوه بر این، با ارائه UCP یا کنترل پنل کاربری، کاربران به راحتی می توانند صندوق صوتی را خود مدیریت کنند. در ادامه نحوه فعال سازی این قابلیت شرح داده شده است. (ادامه…)


ایجاد Warm spare برای سیستم FreePBX

بدون نظر

امکان تهیه پشتیبان و بازگردانی آن در FreePBX از طریق ماژول  Backup & Restore انجام می شود. این ماژول قابلیت های مختلفی به منظور تهیه پشتیبان از بخش های مختلف سیستم و تنظیمات استریسک فراهم می کند. یکی از قابلیت های این ماژول، امکان بازگردانی پشتیبان تهیه شده از روی یکی از سرور ها به صورت ریموت می باشد. به عبارت دیگر پشتیبان تهیه شده بر روی یک سیستم را می توان بر روی سیستم دیگری بازگرداند. این قابلیت، امکان ایجاد یک Warm spare یا سرور standby را برای شما فراهم می کند. (ادامه…)


راه اندازی DISA در FreePBX

بدون نظر

در بسیاری از سازمان ها برخی افراد به دلیل نوع فعالیت شان، باید بتوانند در هر مکانی که هستند، از سیستم تلفنی سازمان و خطوط ارتباطی آن استفاده نمایند. قابلیت DISA یا Direct Inward System Access این امکان را به شما می دهد تا از بیرون سازمان با سیستم تلفنی تماس بگیرید و از طریق آن، از خطوط متصل به سیستم برای تماس ها استفاده نمایید. به عبارت دیگر با فعال بودن DISA، شما یک بوق آزاد دریافت می کنید و می توانید شماره ی دلخواه خود را شماره گیری نمایید؛ و اینطور به نظر می رسد که شما از درون شرکت با بیرون تماس گرفته اید در حالی که خارج از سازمان هستید. البته علاوه بر این، DISA کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت؛ به عبارت دیگر در صورتی که سیستم تلفنی با شعب دیگر ارتباط VoIP داشته باشد، تماس ها از این طریق با شعب برقرار می گردد. (ادامه…)