شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

بایگانی برای خرداد, ۱۳۹۷

بکارگیری نرم افزار FOP2 Manager با FreePBX

بدون نظر

اپلیکیشن Flash Operator Panel 2 یا به اختصار FOP2 یک پنل اپراتوری مستقل برای استریسک بوده که با پوسته های نرم افزاری مختلفی از جمله FreePBX، Issabel و … قابلیت یکپارچگی دارد.

به عنوان مثال این نرم افزار اطلاعات و کانفیگ ها را از FreePBX دریافت کرده و در محیط گرافیکی مختص به خود نمایش می دهد و امکان کنترل برخی از قابلیت های تلفنی را فراهم می کند.

FOP2 همچنین پلاگین های مختلفی برای قابلیت های گوناگون، در اختیار کابران قرار می دهد که برخی از آن ها رایگان و برخی دیگر commercial بوده و با پرداخت هزینه فعال می گردند.

در ادامه نحوه ی نصب و راه اندازی این نرم افزار، بر روی محبوب ترین مرکز تلفن جهان یعنی FreePBX را آموزش می دهیم. (ادامه…)


عیب یابی در FreePBX

بدون نظر

برای تمامی مهندسین در حین کار با سیستم ها ممکن است مشکلاتی بوجود آید که نیاز به بررسی دقیق و صرف زمان برای پیدا کردن و رفع مشکل داشته باشد و درصورتی که روش صحیحی برای پیدا کردن راه حل استفاده نشود، این عمل خطایابی یا Debug ساعت ها یا حتی روز ها به طول خواهد انجامید. به همین دلیل انتخاب روشی استاندارد و صحیح برای عیب یابی مشکلات احتمالی امری ضروری می باشد.

نرم افزار تلفنی متن باز استریسک و پوسته ی مدیریتی آن یعنی FreePBX هم از این قائده مستثنی نبوده و نیاز است تا با روش های صحیح debug آن ها آشنا شوید. در ادامه، مشکلات رایجی که کاربران ممکن است با آن ها مواجه شوند و روش های عیب یابی آن ها را بررسی می کنیم. (ادامه…)


دستورات پر کاربرد Fwconsole

بدون نظر

کاربرانی که با FreePBX و نسخه های قبلی آن کار کرده اند، قطعا اسم amportal را هم شنیده اند و با آن سر و کار داشته اند. یک دستور در محیط cli سیستم عامل که به شما امکان اجرای عملیات مرتبط با مدیریت FreePBX را فراهم می کند. از نسخه ی ۱۳ این کامند پر کاربرد به fwconsole تغییر نام داده و قابلیت های آن نیز توسعه یافته است. (ادامه…)


راه اندازی WebRTC در FreePBX

بدون نظر

 WebRTC چیست؟

یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص خواهد بود.

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که WebRTC فراهم نموده است، امکان ارتباط با سیستم های تلفنی تحت شبکه (IP-PBX) بر مبنای پروتکل SIP می باشد. از این طریق کاربر می تواند با استفاده از مرورگر و بدون نیاز به نرم افزار دیگر، به سیستم تلفنی متصل شده، داخلی خود را رجیستر نموده و تماس صوتی و یا تصویری برقرار کند. (ادامه…)


ماژول Vega Gateway Management در FreePBX

بدون نظر

 یکی از قابلیت های جدید ارائه شده در FreePBX ماژول مدیریت گیت وی های Vega می باشد. با توجه به اینکه یکپارچه سازی سیستم ها با یکدیگر، برای انجام تنظیمات و نگهداری آسان تر از اهیمت بسیاری برخوردار است، شرکت سنگوما نیز سعی کرده تا با ارائه ی ماژول Vega Gateway Management ، ارتباط میان FreePBX و گیت وی های سری Vega را بسیار آسان تر نماید؛ بدین ترتیب دیگر نیازی به ورود به محیط گرافیکی Gateway و انجام پیکربندی از آن طریق نمی باشد، زیرا می توان با استفاده از این ماژول و از طریق پنل FreePBX، اقدام به پیکربندی دستگاه نمود. (ادامه…)


ماژول منشی مدیر (Boss Secretary) در FreePBX

بدون نظر

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این ماژول می پردازیم.

معرفی

یکی از مواردی که بخصوص برای مدیران سازمان ها حائز اهمیت می باشد این است که شماره های وارد شده از بیرون به داخل مجموعه، یا داخلی های موجود در سازمان نتوانند به صورت مستقیم با داخلی مدیریت ارتباط برقرار کنند. اما هدف هم این نیست که این تماس ها از دست بروند و به مسیر بن بست برخورد کنند؛ بلکه تماس ها می توانند به داخلی دیگری که به عنوان مثال داخلی منشی مدیریت می باشد هدایت شده و سپس توسط منشی به داخلی مدیر هدایت شوند.

 همچنین حائز اهمیت است تا بتوان برای برخی شماره ها و داخلی ها استثنا قائل شد تا بتوانند با داخلی مدیریت به صورت مستقیم در تماس باشند.

تمامی موارد نام برده شده در بالا با استفاده از ماژول Boss Secretary قابل پیاده سازی می باشد. (ادامه…)