شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

بایگانی برای مهر, ۱۳۹۷

ماژول تقویم Calendar در سیستم تلفنی FreePBX

بدون نظر

یکی از موضوعاتی که همیشه در زمان انجام تنظیمات Time Condition در PBX ها بوجود می­ آید این است که باید برای ایام تعطیل رسمی سال مانند تعطیلات نوروز و یا تعطیلات رسمی دیگر بازه ­های زمانی به صورت دستی اضافه شده و در Time Condition مورد استفاده قرار گیرد.

برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

شما برای ساعات کاری سازمان خود یک Time Condition تعریف کرده و تماس ­های ورودی را در آن بازه زمانی به مقصد مورد نظر هدایت می­ کنید. همچنین برای ساعات غیر کاری خود هم یک Time Condition تعریف کرده و تماس­ های ورودی را در آن بازه زمانی به مقصدی دیگر هدایت می­ کنید. اما برای هدایت تماس ­های ورودی در روزهای تعطیل رسمی، به دلیل اینکه معمولا برای PBX ها مرجعی برای مشاهده و ثبت تعطیلات رسمی کشوری که در آن زندگی می ­کنید وجود ندارد، باید در شروع سال، برای تمامی روزهای تعطیل رسمی سال جاری تک به تک Time Condition تعریف کنید تا با تماس­ های ورودی در آن بازه ­ها مانند تعطیلات آخر هفته (جمعه) رفتار شود. (ادامه…)


ضبط مکالمات در FreePBX

بدون نظر

یکی از قابلیت های ابتدایی مراکز تلفن آی پی، امکان ضبط مکالمات و اعمال شرایط مورد نظر بر روی ضبط می باشد. در مرکز تلفن FreePBX نیز این امکان به خوبی از طریق محیط گرافیکی آن قابل تنظیم می باشد که در این مقاله قصد داریم چگونگی این تنظیمات را بررسی کنیم. (ادامه…)


انتقال یک Deployment ID به سرور جدید

بدون نظر

یکی از مواردی که ممکن است برای کاربرانی که یک سرور FreePBX را بوسیله آدرس ایمیل و اطلاعات خود ثبت و Deployment ID اختصاصی دریافت کرده و اقدام به خریداری ماژول های Commercial مانند Fax Pro و Queue Pro نموده باشند، این است که به دلایلی همچون خرابی سرور، مجبور به جابجایی سرور فعلی با یک سرور جدید شوند که در این حالت نیاز دارند تا ماژول های خریداری شده را نیز به سرور جدید خود منتقل نمایند. (ادامه…)


عیب یابی دریافت Deployment ID در FreePBX

بدون نظر

اولین اقدامی که پس از نصب FreePBX می بایست صورت گیرد، رجیستر کردن سیستم و دریافت Deployment ID می باشد. Deployment ID یک شناسه ی منحصر بفرد است که به هر نسخه از FreePBX که نصب می شود، با استفاده از مشخصات سخت افزاری، اختصاص می یابد. پروسه ی تخصیص هم به این صورت می باشد که با ارسال درخواست سیستم به سرور های مربوط به سنگوما، از طریق اینترنت، شناسه دریافت می گردد. برای اطاعات بیشتر می توانید به مقاله های قبلی در این خصوص مراجعه نمایید.

اما در اکثر مواقع کاربران از عدم امکان دریافت Deployment ID شکایت کرده و تصور می کنند نصب نرم افزار به درستی انجام نشده است؛ این در حالیست که در ۹۵ درصد مواقع مشکل عدم دسترسی سرور به اینترنت و یا مشکل در DNS و resolve کردن نام دامنه ها می باشد؛ در نتیجه حل کردن مشکل بسیار ساده خواهد بود در صورتی که بتوانید کمی با محیط دستوری لینوکس کار کنید. (ادامه…)