یکی از قابلیت هایی که سیستم های مبتنی بر VoIP به سادگی آن را فراهم کرده اند، امکان تعریف سناریو های مختلف جهت هدایت تماس از کانال های ورودی به مقصد مورد نظر می باشد. امکان هدایت تماس های دریافتی بر اساس زمان نیز از جمله این سناریو ها می باشد. به عبارت دیگر تماس ورودی بر اساس این که در چه بازه زمانی به سیستم تلفنی وارد می شوند، ممکن است به منوی صوتی خاص، یک صف یا داخلی مشخص و یا یک اعلان صوتی هدایت شوند. (ادامه…)
بایگانی برای فروردین, ۱۳۹۵
یکی از الزامات برای راه اندازی یک سیستم تلفنی، امکان استفاده از پیام ها ضبط شده دلخواه و یا ضبط پیام ها از طریق آن سیستم می باشد تا در بخش های دیگر همچون اعلان ها و منوی صوتی از آن ها استفاده شود. در FreePBX این قابلیت از طریق ماژول System Recording به ساده ترین شکل فراهم شده است. در ادامه روش بکارگیری این ماژول شرح داده شده است. (ادامه…)
یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از مدیران سیستم ممکن است رخ دهد، فراموش کردن رمزعبور و یا پسورد پنل محیط گرافیگی (GUI) سیستم هاست؛ FreePBX نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورت فراموش کردن پسورد GUI در FreePBX می توان از روش زیر برای ورود به GUI آن استفاده کرد. (ادامه…)
یکی از نیاز های رایج در راهاندازی سیستم تلفنی، ایجاد یک منوی صوتی و هدایت تماس های ورودی به آن می باشد تا از این طریق تماس گیرنده با بخش های مختلف سازمان مرتبط گردد. انجام این کار در FreePBX بسیار ساده خواهد بود که در ادامه آن را شرح می دهیم. (ادامه…)
همان طور که در مقاله قبل شرح داده شد، دو روش برای نصب FreePBX وجود دارد : به صورت دستی و کامپایل پکیج ها و یا از طریق نصب فایل ISO یعنی نسخه Distro.
در روش دوم برای نصب FreePBX distro، حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید، چرا که به صورت خودکار آخرین نسخه از از مخازن FreePBX دریافت شده و سپس نصب می گردد. حال در صورتی که بخواهید سیستم بدون دسترسی به اینترنت نصب شود، می توانید از نسخه موجود بر روی ISO استفاده نمایید. برای این منظور لازم است گام های زیر طی شود. (ادامه…)