شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

ارتباط گیت وی سنگوما و ایزابل

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم.

نکته: در ایجاد ترانک SIP میان دو سرور، می توان ترانک را بر اساس نام کاربری و رمز عبور یا آدرس IP تعریف کرد. در روش اول، Authentication انجام شده و ترانک Register می شود. به عبارت دیگر می توان گیت وی را در مرکزتلفن رجیستر کرد و یا بدون نیاز به رجیستر، ارتباط سرور و گیت وی برقرار شود.

روش اول:

۱٫تنظیمات در Issabel

برای تعریف ترانک SIP ابتدا وارد محیط گرافیکی ایزابل شده و مسیر زیر را طی کنید:

سپس یک ترانک جدید با تنظیماتی همچون تصویر زیر ایجاد نمایید:

نکته: در تعریف ترانک Trunk Name در Outgoing Settings باید با نام کاربری یکسان باشد.

نکته: مقدار host برابر با dynamic قرار داده شده است چرا که گیت وی پس از رجیستر شدن، آدرس IP خود را معرفی می نماید.

۲٫تنظیمات گیت وی Gateway

وارد محیط گرافیکی گیت وی سنگوما شده و مسیر زیر را طی کنید:

سپس تنظیمات را Submit نمایید.

برای اطمینان از صحت تنظیمات، با رفتن به منوی Status در گیت وی و زدن گزینه Show SIP Registration  می توان Registered  شدن ترانک را مشاهده نمود:

نکته: در صورت رجیستر نشدن ترانک گیت وی در ایزابل، به مسیر زیر رفته و از بلاک  نشدن آی پی گیت وی توسط  Issabel  اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که آی پی گیت وی  در حالت Banned قرار گرفته بود آن را انتخاب کرده و سپسUnban  نمایید.

نکته: سرویس fail2ban با دریافت درخواست رجیستر در یک بازه ی زمانی و رجیستر نشدن آن به دلایل گوناگون مثل تعریف نشدن نام کاربری و رمز عبور یا اشتباه وارد شدن آن ها، آدرس IP را به عنوان یک آدرس خطرناک، در لیست سیاه قرار می  دهد.

۳٫تنظیمات Outbound Route  در Issabel :

پس از برقراری ارتباط و رجیستر شدن ترانک، می بایست مسیر تماس ها را نیز مشخص نمایید. وارد مسیر PBX > PBX Configuration > Outbound Routes  شده و سپس مانند تصویر زیر تنظیمات را انجام دهید:

نکته: نقطه (دات) یا همان “.”   در الگوی شماره گیری در تصویر بالا به معنی Any می باشد، یعنی هر شماره ای با هر طولی که با پیش شماره ۹ شماره گیری شود، ابتدا پیش شماره ۹ حذف شده و مابقی به سمت ترانک گیت وی سنگوما ارسال می شود.

روش دوم:

۱٫تنظیمات در ایزابل:

برای این کار وارد محیط گرافیکی ایزابل شده و تنظیمات ترانک را به صورت زیر تغییر دهید:

نکته: نوع ترانک peer تعریف شده است.

نکته: مقدار host برابر با آدرس IP گیت وی داده شده است.

۲٫تنظیمات گیت وی Vega:

وارد محیط گرافیکی گیت وی  شده و مسیر زیر را طی کنید:

پس ازModify  کردن پروفایل مربوطه، مسیر زیر را طی کنید:

و سپس تیک گزینه Enable  را برای Registration  بردارید وSubmit  کنید:

غیر فعال سازی Authenticcation :

برای غیر فعال سازی Authentication  سمت گیت وی وارد مسیر زیر شوید:

Expert Config > SIP > SIP Authentication

سپس user  مورد نظر راmodify  کرده و تیک Enable  را بر دارید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.