شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

پخش موسیقی با سیستم پیجینگ

از چالش های موجود در سیستم های یکپارچه ارتباطی، امکان پخش موزیک، کنفرانس صوتی و اعلان پیام یا پیجینگ (Paging) با استفاده از هسته نرم افزاری مرکز تلفن های تحت شبکه مبتنی بر استریسک (Asterisk) است. از این رو، تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط راهکاری را توسعه داده است تا بتواند این نیاز را به طور جامع مرتفع کند. دیاگرام زیر نمای کلی از این راهکار است:

این راهکار پیجینگ با توجه به نیاز مشتریان قابل توسعه و تغییر است. سناریو پخش موزیک از طریق سیستم پیجینگ به شرح زیر می‌باشد:

• ابتدا مدیر سیستم توسط تلفن خود (Admin Phone) شماره کنفرانسی که از قبل در مرکز تلفن تحت شبکه تعریف شده را شماره گیری می‌کند و پس از وارد کردن رمز عبور وارد کنفرانس صوتی می‌شود.

• مدیر سیستم پس از ورود به کنفرانس می‌تواند با شماره گیری کلید ۱، تعداد یک یا چندین اسپیکر و یا تلفن تحت شبکه (کاربر) را همزمان به کنفرانس صوتی دعوت کند.

• پس از آن مدیر سیستم می‌تواند توسط کلید ۲ یک موزیک را به طور همزمان برای تمامی اعضای کنفرانس (اسپیکرها و کاربران) پخش نماید.

• مدیر سیستم میتواند برای قطع موزیک و اعلان پیغام از کلید ۳ استفاده نموده و پس از اتمام پیغام مجدداً موزیک را پخش نماید.

• همچنین مدیر سیستم می‌تواند توسط کلید ۹ کنفرانس صوتی را بسته و اعضا از آن خارج گردند.

 

نحوه پیاده سازی کنفرانس در استریسک جهت پیاده سازی سناریو پخش موسیقی از طریق سیستم پیجینگ تحت شبکه:

۱- تعریف کنفرانس در Freepbx و اختصاص شماره به آن

۲- تعریف admin menu برای کنفرانس در فایل confbridge_custom.conf در استریسک

به عنوان مثال قطعه کدهای زیر را در نظر بگیرید.

[pagebridge]

type=bridge

max_members=20

mixing_interval=10

internal_sample_rate=auto

record_conference=yes

 

[admin_menu]

type = menu

dialplan_exec(addcallers,1,1)=3*

dialplan_exec(addcallers,1,1)=3

leave_conference=2*

leave_conference=2

dialplan_exec(musiconHold,2,1)=4*

dialplan_exec(musiconHold,2,1)=4

dialplan_exec(mute-participants,s,1)=5*

dialplan_exec(mute-participants,s,1)=5

dialplan_exec(unmute-participants,s,1)=6*

dialplan_exec(unmute-participants,s,1)=6

dialplan_exec(hangupchan,s,1)=0*

dialplan_exec(hangupchan,s,1)=0

  همچنین در ادامه به بررسی نحوه تعریف dialplan در extention_custom می‌پردازیم.

[addcallers]

exten = 1,1,NoOp(add exten to Conf)

exten = 1,n,Goto(from-internal,5000,1);

exten = 1,n,Page(SIP/4000&SIP/3000);

exten = 1,n,Originate(SIP/4000,exten,conferences,s,1);

exten = 1,n,Originate(SIP/3000,exten,conferences,s,1);

 

[musiconHold]

exten = 2,1,NoOp(playing music)

exten = 2,n,Originate(Local/s@musiconHold,exten,conferences,s,1)

()exten = s,1,Answer

()exten = s,n,MusicOnHold

 

[mute-participants]

()exten = s,1,NoOp

exten = s,n,System(asterisk -rx ‘confbridge mute 1020 participants’)

 

[unmute-participants]

()exten = s,1,NoOp

exten = s,n,System(asterisk -rx ‘confbridge unmute 1020 participants’)

 

[hangupchan]

()exten = s,1,NoOp

exten = s,n,System(asterisk -rx ‘channel request hangup all’)

 

[conferences]

(1020)exten => s,1,ConfBridge

دیدگاه خود را به ما بگویید.