شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

اعلان های صوتی یا Announcements در FreePBX 13

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک رویداد و یا اعلام برخی اطلاعات مورد نیاز تماس گیرنده. این پیام ها به منوی صوتی وابستگی ندارند و ممکن است در طول زمان نیز دچار تغییرات زیادی شوند. برای ایجاد چنین پیام هایی می بایست از ماژول اعلان های صوتی و یا Announcements استفاده کرد.

برای ساخت یک اعلان صوتی از محیط FreePBX و از بخش Applications، وارد ماژول Announcements شوید:

در صفحه ی باز شده، لیستی از اعلان های صوتی تعریف شده قابل مشاهده خواهد بود و در صورت نیاز از طریق ستون “Actions”  ویرایش و یا حذف آن ها امکان پذیر خواهد بود. برای تعریف یک اعلان جدید گزینه ی Add را انتخاب نمایید:

برای یک اعلان صوتی نیاز است تا پارامتر های مختلف زیر مقدار دهی شوند:

Description:

مقدار این فیلد نام اعلان صوتی را مشخص می کند.

Recording:

پیام صوتی ضبط شده ای که قرار است در این اعلان صوتی پخش شود، از این طریق مشخص می گردد. توجه داشته باشید که این پیام ابتدا باید از طریق ماژول System recording در سیستم تعریف و ذخیره شده باشد.

Repeat:

این پارامتر مشخص کننده یک کلید جهت پخش مجدد اعلان صوتی می باشد. توجه داشته باشید که باید در اعلان صوتی خود در خصوص تعریف کلید تکرار، به آن اشاره نمایید. به عنوان مثال: “برای تکرار پیام کلید مربع را فشار دهید”.

Allow Skip:

با فعال کردن این گزینه به تماس گیرنده این اجازه داده می شود که در هر قسمتی از پیغام صوتی، با فشردن هر کلیدی البته به جز کلید Repeat، به پخش پیغام خاتمه دهد و به مقصدی که برای آن مشخص شده، هدایت شود.

Return to IVR:

با فعال کردن این گزینه اگر تماس گیرنده از یک منوی صوتی به این اعلان هدایت شده باشد، با تمام شدن پخش پیغام به همان منوی صوتی باز می گردد. توجه نمایید که اگر تماس گیرنده از منو‌های صوتی مختلفی می تواند به این اعلان هدایت شود، باید برای هر کدام از آن ها اعلانی جداگانه ساخت؛ چون این گزینه تماس گیرنده را فقط به همان منوی صوتی که از آن آمده، هدایت می کند.

Don’t Answer Channel:

اگر این مقدار را برابر “YES” قرار دهید، پیغام قبل از پاسخ داده شدن کانال، پخش می شود. ولی با انتخاب گزینه ی “NO” بعد از پاسخ داده شدن کانال با تاخیر یک ثانیه ای، پیغام پخش می گردد. چون بسیاری از تجهیزات “Early Media” و یا ارسال مدیا قبل از بسته شدن کانال صوت را پشتیبانی نمی کنند و یا توسط سرویس دهندگان غیر فعال می باشد، مقدار پیشنهادی برای این گزینه “No” خواهد بود.

Destination after Playback:

لازم است تا مقصد تماس را پس از اتمام پخش پیغام، مشخص نمایید. توجه نمایید که در صورت مقدار دهی Return to IVR ، این مقصد دیگر در نظر گرفته نمی شود.

پس از اینکه یک اعلان صوتی تعریف کردید، می توانید آن را در منوی صوتی و یا ابتدای مکالمات ورودی پخش نمایید. به عنوان مثال در مناسبت های خاص می توانید یک اعلان با پیام صوتی متفاوت تعریف کرده و در Inbound Route تماس ها را به آن هدایت نمایید؛ و در اعلان صوتی نیز مقصد تماس ها را منوی صوتی مورد نظر انتخاب کنید. در این صورت ابتدا اعلان صوتی مورد نظر برای تماس های ورودی پخش می گردد و سپس تماس ها به منوی صوتی اصلی هدایت می شوند.

دیدگاه خود را به ما بگویید.