شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

افزایش و کاهش volume صدای مکالمه در استریسک و الستیکس

یکی از مسائلی که در سیستمهای استریسک و الستیکس با آن مواجه هستیم تنظیم حجم (میزان بلندی) صدا می باشد. برای این منظور در استریسک چند روش وجود دارد یکی تنظیم rxgain  و txgain که فقط برای کانالهای Dahdi  قابل  تنظیم است دیگری که از ورژن ۱٫۸ به بعد استریسک  می شود  از آن استفاده کرد  استفاده از تابع VOLUME  در dialplan  می باشد که روی هر نوع کانالی کار می کند. و روشی که ما در اینجا توضیح میدهیم افزایش صدا  به صورت داینامیک در حین مکالمه است به شرح زیر:

 

تابع VOLUME  همیشه کانال را مانیتور میکند و به محض دریافت کلید * میزان صدای دریافتی را یک واحد بالا میبرد و با دریافت کلید # میزان صدای دریافتی را یک واحد کم میکند . برای استفاده از این ویژگی لازم است که:

  • ابتدا اگر feature کدی با این رقم ها داریم تغییر دهیم به طور مثال در فایل features.conf:
[featuremap]
blindxfer => ## ; this must be change
disconnect => * ; this must be change
atxfer => **   ; this must be change
automixmon => *3
parkcall => #72>

مقادیر مشخص شده باید تغییر کند مانند زیر:

[featuremap]
blindxfer => #1 
disconnect => 0* 
atxfer => *2 
automixmon => *3
parkcall => #72
  • اضافه کردن پارامترxX  به Dial  یا   Queue  در Dialplan    جهت امکان دریافت و تشخیص عدد حین مکالمه به طور مثال برای تماسهای داخلی در فایل extensions.conf :
[from-internal]
exten = _XXX,1,NoOp(Dial an Extension)
exten = _XXX,n,Dial(SIP/${EXTEN},,Xx)

بعد از این تنظیمات با زدن کلیدهای فوق حین مکالمه باید صدا افزایش و کاهش پیدا کند.

۳ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. سلام من فایل feature مقادیر توش نبود و مقادیر رو اضافه کردم Extensions.conf
    هم مقادیر رو بهش اضافه کردم و استریسک رو هم Relod کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد

  2. ahmad می‌گه:

    برای من هم کار نکرد همه رو درست کردم و کد ها رو دقیقا گذاشتم

  3. حسن پاپی می‌گه:

    سلام,
    ضمن تشکر از توجه شما
    باید چند نکته رو در نظر بگیرید: اولا تنظیمات featurs.conf اصلا نیاز نیست و صرفا برای اینه که به کدهای “*” و “#” تداخل نداشته باشند و به مقصد دیگری هدایت نشوند. برای اطمینان از این مطلب در “CLI” دستور “features show” را اجرا کنید.
    ثانیا پارامتر “Xx” برای Application های QUEUE و Dial هم برای این هست که در حین مکالمه Digit ها را قبول کند برای اطمینان حین مکالمه ببینید سایر featurs code ها کار می کند یا نه مثلا: ترانسفر
    در ضمن این ویژگی فقط بر روی کانال SIP تست شده.

دیدگاه خود را به ما بگویید.