شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

نصب و راه اندازی SS7 در Asterisk

برای راه اندازی SS7‌در استریسک اقدامات زیر لازم است.

۱-  library آن یعنی libss7  را کامپایل و نصب کنید سپس استریسک را دوباره کامپایل و نصب کنید.

$ cd libss7-(version)
$ make
# make install

2- برای تنظیم SS7  ابتدا درایور DAHDI را تنظیم می کنیم  یعنی فایل/etc/dahdi/system.conf را ویرایش و درایور را بازنشانی میکنیم  به شکل زیر:

#nano  /etc/dahdi/system.conf

span=1,1,0,ccs,hdb3,crc4
# termtype: te
bchan=2-31
mtp2=1
echocanceller=oslec,2-31

# Global data

loadzone = us
defaultzone = us

 

#service dahdi restart

3- برای تنظیم  SS7‌در استریسک فایل chan_dahdi.conf  را ویرایش می کنیم برای این کار باید  اطلاعات مربوط به لینک SS7 را از سرویس دهنده دریافت کرده باشیم: ۱- OPC کد سیگنالینگی که به ما اختصاص داده  شده و ۲ -DPC کد سیگنالینگی سویچ .

سپس فایل فوق را به ترتیب زیر ویرایش کرده و سرویس استریسک را مجددا راه اندازی میکنیم:

# nano /etc/asterisk/chan_dahdi.conf

[channels]
relaxdtmf = yes
echotraining = yes
echocancelwhenbridged = yes
echocancel = yes
cancallforward = yes
callreturn = yes
canpark = yes
transfer = yes
callwaitingcallerid = yes
threewaycalling = yes
usecallingpres = yes
callwaiting = yes
hidecallerid = no
usecallerid = yes
rxwink = 300
language = fa
context = from-pstn

;[SS7]
switchtype = national
group = 0
echocancel = yes
signalling = ss7
ss7type = itu
linkset = 1
pointcode = 2222 ;کد اختصاص یافته به ما (OPC)
adjpointcode = 1111  ;کد سوییچ (DPC)
defaultdpc = 1111
cicbeginswith = 2
networkindicator = national
sigchan = 1
channel => 2-31

** این تنظیمات با asterisk-10 , dahdi-2.6 تست شده اند.

۶ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. mohsen می‌گه:

    با سلام
    من libss7 رو تست کردم، اما توی مسیج IAM که به سمت مرکز مخابرات ارسال میکنه، callerid presentation & restriction رو اشتباه میزنه و باعث میشه که کالر آی دی روی تلفن مقصد، بصورت ۰۰۰۰۰۰ نمایش داده بشه. توی مسیج IAM که مرکز مخابرات میگیره، callerid موجوده، اما presentation برابر ۰ هست و باعث میشه که سوئیچ callerid را به مقصد ارسال نکنه.
    شما با این مشکل برخورد کردین؟ شما میتونید callerid را به درستی برای تلفن مقصد ارسال کنید؟

    • psdk می‌گه:

      سلام
      شما عینا از تنظیمات فوق استفاده کردین؟

      • mohsen می‌گه:

        تنظیمات بصورت زیر هست:
        system.conf:

        span=1,1,0,ccs,hdb3,crc4
        bchan=2-31
        mtp2=1
        #dchan=1

        loadzone = us
        defaultzone = us
        =====================
        chan_dahdi.conf:

        [trunkgroups]

        [channels]

        ;======== 1 SS7 link ==============
        relaxdtmf = yes
        echotraining = yes
        echocancelwhenbridged = yes
        echocancel = yes
        cancallforward = yes
        callreturn = yes
        canpark = yes
        transfer = yes
        callwaitingcallerid = yes
        threewaycalling = yes
        usecallingpres = yes
        callwaiting = yes
        hidecallerid = no
        usecallerid = yes
        rxwink = 300
        language = fa
        context = ivr

        ;[SS7]
        switchtype = national
        group = 1
        echocancel = yes
        signalling = ss7
        ss7type = itu
        linkset = 1
        pointcode = 1111
        adjpointcode = 2222
        defaultdpc = 2222
        cicbeginswith = 2
        networkindicator = national
        sigchan = 1
        channel => 2-31
        ;===============================

      • mohsen می‌گه:

        در حالت عادی مقادیر presentation و Screening باید به ترتیب allowed و network provided باشن و سوپیچ با گرفتن این مقادیر دقیقا همین ها رو در مسیج IAM خروجی خودش به مرکز مقصد ارسال کنه. در استریسک با آپشن u در تابع Dial همچنین با CALLERID(num-pres)=allowed میشه این مقادیر رو تغییر داد. من اینکار رو با اکستنشن زیر انجام دادم و مسیج IAM ارسالی به مرکز کاملا صحیح هست اما به دلیل نامعلومی مرکز مقدار presentation رو از allowed به restricted تغییر میده و بعد به مرکز دوم ارسال میکنه و باعث عدم نمایش کالر آی دی میشه. مرکز مقابل من Huawei هست.

        exten => 1760,1,Dial(DAHDI/g1/xxxxxxx, 10, u(allowed)f(yyyyyyy))

        • شکوئی نیا می‌گه:

          شما لینک ست خروجی رو debug کنید و اگر در IAM خروجی Callingpartynumber درست درج شده و presentation و screening هم درست هست، دیگه کاری از عهده شما بر نمیاد و سوئیچ روبرو باید بررسی بشه.

          • mohsen می‌گه:

            IAM خروجی بصورت زیر هست که درسته:

            [۱] Calling Party Number:
            [1] Nature of address: 3
            [1] NI: 0
            [1] Numbering plan: 1
            [1] Presentation: 0
            [1] Screening: 3
            [1] Address signals: xxxxxxxxxx

            به سوئیچ مقابل هم دسترسی دارم. تمام تعاریف Linkset و Signaling و Route و Numbering و … همگی در سوئیچ صحیح هستند. روی سوئیچ Trace های زیادی انجام دادم. سوئیچ، IAM ورودی از سمت استریسک رو به صحت دریافت میکنه.
            اما سوئیچ Huawei بعد از گرفتن همین IAM صحیح، به دلیل نامعلومی پارامتر presentation رو به restricted تغییر میده و به سوئیچ بعدی ارسال میکنه!

دیدگاه خود را به ما بگویید.