شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

کار با SIPp

استفاده از SIPp به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی سرور asterisk خود ترافیک SIP ایجاد کرده و از آن برای سنجش performance سیستم خود استفاده کنید.

 

 

بعد از نصب SIPp شما می‌توانید با ارسال تماس SIP بر روی سرور خود، میزان استفاده سرور از CPU و همین طور RAM موجود در سیستم را مشاهده کرده و از تعداد تماس همزمان SIP خود مطلع شوید.

در زیر نمونه اجرای دستورات SIPp  نشان داده شده است.

 

sipp -sn uac 192.168.1.138 -d 10000 -l 300

 

در دستور بالا sipp به سرور استریسک با ip 192.168.1.138 متصل خواهد. d- نشان دهنده زمان مکالمه می‌باشد(بر حسب میلی ثانیه) و l- نشان دهنده بالاترین میزان تماس همزمان می‌باشد. در هنگام اجرای دستور، برای رسیدن به محدودیت تعریف شده می‌توانید با زدن کلید‌های + و * ، تعداد تماس همزمان خود را بالا ببرید. با دستورات زیر می‌توانید میزان استفاده از CPU و RAM توسط استریسک را مشاهده کنید.

top -p $(pidof asterisk)
asterisk -rx "core show channels"

 

 

CPU & RAM Usage

 

 

SIPp

 

 

 

۳ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. سلام

    ممنونم برای آموزش هایی که میگذارید و خوشحالم که تیم دیگری هم هست که روی پروژه های مبتنی بر استریسک وقت میگذاره و اطلاعات را به اشتراک میگذاره .
    موفق باشید .

  2. mina می‌گه:

    سلام من میخوام توی asterisk اول SIPP خودشو با یک ID که تعریف شده در استریسک است رجیستر کند و بعد تماس بزند لطفا راهنماییم کنید چکارکنم؟ و دستورات و لطفا پله به پله واسم توضیح بدید

دیدگاه خود را به ما بگویید.