شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن [...]

OpenVox  به عنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات تلفنی سخت افزاری و نرم افزاری، توسط متخصصان فنی و باتجربه خود در طراحی، محصولاتی را ارائه کرده است که  قابلیت استفاده در اغلب پروژه های تلفنی متن باز از جمله استریسک را دارند. یکی از این محصولات کارت دیجیتال D110P  تک پورت E1 است که در [...]

۱٫ مقدمه تا ۳۰ سال پیش واژه ای به نام اینترنت وجود نداشت و ارتباط محاوره ای تنها از طریق شبکه عمومی تلفن(PSTN)  امکان پذیر بود همچنین ارسال داده به ویژه در فواصل دور بسیار هزینه بر بود اما در طی چند سال گذشته شاهد پدیده هایی جذاب بوده ایم؛ گسترش رایانه های شخصی، فناوری [...]

امروزه شبکه های تلفنی مبتنی بر IP، از طرف مدیران شبکه و IT، شناخته شده اند و در مزایا و امکاناتی که فراهم می کنند، ابهامی وجود ندارد؛ اما راه اندازی و مباحث فنی این تکنولوژی و کاربردی کردن آن، همچنان مدیران را در تصمیم گیری و انخاب بهترین راه حل به چالش می کشد. [...]

اصلاح CallerID درAttended Transfer

یکی از مشکلاتی که در استریسک با آن مواجه هستیم و تقریبا یک مشکل غیر قابل حل می باشد عدم نمایش صحیح شماره تماس گیرنده در زمان انتقال تماس است . به این ترتیب که داخلی A یک تماس با داخلی B میگیرد کالر آی دی که برای داخلی B نمایش داده میشود مشخصات تلفن A می باشد و حالا داخلی B  تماس را از طریق کد انتقال با هماهنگی (Attended Transfer) به داخلی C  انتقال می دهد; کالر آی دی که برای داخلی C نمایش داده می شود همان کالر آی دی داخلی B است ما در بسیاری از موارد نیاز داریم کالرآی دی تماس گیرنده اصلی را ببینیم. البته در واقع این مشکل Asterisk نیست چون Asterisk یک مکز تلفن B2BUA یا (Back To Back User Agent) است.

برای حل این مشکل ما دو راه را پیشنهاد می کنیم:

روش اول: استفاده از هدر “P-Asserted-Identity” در SIP به این صورت که اگر مقدار آن ارسال شده باشد تلفن به جای هدر “From “  محتوای “P-Asserted-Identity”را به عنوان تماس گیرنده نمایش می دهد برای تنظیم ارسال این هدر  (در Asterisk-1.8)  گزینه زیر را به sip.conf اضافه می کنیم:

[general]
.
.
.
sendrpid=pai
...

بعد در تلفن اگر قابلیت تنظیم Caller ID Header بود به RPID-PAI-FROM تغییر می دهیم.

روش دوم: اصلاح کالر آی در Dialplan

* نکته:در Dialplan  اگر نام Variable را با prefix “ـ” (یک زیر خط)  ذخیره کنیم فقط در یک زیر شاخه کانال می توان فراخوانی کرد اما اگر با prefix “__”   (دو زیر خط)   ذخیره کنیم در تمام انشعاب های یا دز حقیقت در تمام کانالهایی که از کانال اصلی ارث می برند می تواند فراخوانی بشود

 حال برای اصلاح کالر آی دی در تماس داخلی به داخلی به این ترتیب عمل می کنیم در ابتدای کانتکسی که شروع شماره گیری داخلی هاست دوخط زیر را اضافه کنید:

[from-internal]
exten = _X.,1,NoOp()
exten = _X.,n,Set(__CID=${IF($["${CID}"==""]?${CALLERID(all)}:${CID})})
exten = _X.,n,Set(CALLERID(all)=${CID}) 
.
.
 exten = _X.,n,Dial(SIP/${EXTEN})

و برای تماسهای ورودی نیز در ابتدای کانتکس کد زیر را اضافه کنید:

[from-pstn]
exten = s,1,NoOp()
exten = s,n,Set(__CID=${CALLERID(all)})
.
.
.

و در پایان dialplan را reload کنید

دیدگاه خود را به ما بگویید.