شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

 WebRTC چیست؟ یکی از تکنولوژی های بسیار مهم در دنیای مخابرات امروز WebRTC ست. با استفاده از این تکنولوژی، می توان در بستر وب و تنها با استفاده از مرورگر، ارتباطات صوتی و تصویری برقرار کرد؛ که این به معنی امکان برقراری ارتباط از طریق هر گجت (Gadget) بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص [...]

یکی دیگر از ماژول های کاربردی مورد استفاده در FreePBX ماژول Boss Secretary می باشد که متاسفانه از نسخه ی ۱۲ دیگر بروزرسانی نشده اما به دلیل کاربرد زیاد آن برای مشتریان، در نهایت این ماژول توسط تیم فنی شرکت ساعیان ارتباط بهینه سازی و مشکلات آن مرتفع شده است. در ادامه به معرفی این [...]

یکی از مواردی که پس از نصب فری پی بی ایکس ( FreePBX ) برای کاربران بوجود می آید این است که ارتباط تجهیزاتی مانند گیت وی Gateway با استریسک، پس از دقایقی قطع می شود. در ادامه ابتدا به بررسی علت این مسئله و سپس راهکار آن می پردازیم. نحوه کار قابلیت Intrusion Detection [...]

یکی از سناریوهای رایج و متداولی که بسیاری از همکاران با آن سروکار دارند، ارتباط میان گیت وی های سنگوما Sangoma Vega Gateway و سرور ایزابل Issabel می باشد که در نتیجه ارتباط با شبکه مخابرات PSTN را میسر می نماید. در این مقاله قصد داریم برقراری این ارتباط را به زبانی ساده، آموزش دهیم. [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در سیستم های تلفنی تغییر فایل های صوتی مربوط به اعلان های سیستم می باشد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا در منوی صوتی از چند زبان مختلف پشتیبانی کنید. برای تغییر prompt های سیستم تلفنی استریسک و همچنین تعریف زبان های مختلف، روش های گوناگونی وجود دارد که ساده [...]

یکی از مباحثی که در راه اندازی شبکه های VoIP رایج است، برقراری ارتباط میان دو سرور تلفنی می باشد. به عنوان مثال دو سرور تلفنی را در نظر بگیرید که در دو مکان مجزا در حال سرویس دهی به کاربران خود می باشند و لازم است تا کاربران این دو سیستم نیز بتوانند با [...]

در FreePBX سه روش جهت راه اندازی فکس وجود دارد: ماژول تجاری Fax Pro، استفاده از اپلیکیشن های استریسک و سرور فکس Hylafax. هر یک از این روش ها ویژگی هایی دارند؛ ماژول Fax Pro قابلیت ارسال و دریافت فکس را برای کاربران از طریق UCP فراهم می کند. یعنی کاربران با ورود به محیط [...]

یکی از نیازمندی های اصلی در یک سیستم تلفنی، امکان ارسال و دریافت فکس می باشد. البته امروزه با توسعه بیش از پیش ابزار های ارتباطی همچون ایمیل، روش های سنتی مانند فکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی هنوز کاملا جایگزین نشده اند. بنابراین با بکارگیری سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP نیز [...]

صندوق صوتی از نیازمندی های مهم IP-PBX ها بوده و می تواند میزان سرویس دهی و همچنین در دسترس بودن را برای کاربران افزایش دهد. علاوه بر این، امکان ارسال پیام های صندوق صوتی از طریق ایمیل، این قابلیت را کاربردی تر می نماید. این قابلیت را در FreePBX می توانید به سادگی برای کابران [...]

در مقاله های قبلی نحوه ضبط پیام صوتی در  ماژول System Recording و بکارگیری آن در ساخت منوی صوتی شرح داده شد. علاوه بر این قابلیت، در برخی موارد نیاز است تا برای تماس گیرنده یک پیام صوتی خاص پخش شود و سپس به مقصد دیگری هدایت شود. به عنوان مثال اطلاع رسانی درباره یک [...]

عیب یابی دریافت Deployment ID در FreePBX

اولین اقدامی که پس از نصب FreePBX می بایست صورت گیرد، رجیستر کردن سیستم و دریافت Deployment ID می باشد. Deployment ID یک شناسه ی منحصر بفرد است که به هر نسخه از FreePBX که نصب می شود، با استفاده از مشخصات سخت افزاری، اختصاص می یابد. پروسه ی تخصیص هم به این صورت می باشد که با ارسال درخواست سیستم به سرور های مربوط به سنگوما، از طریق اینترنت، شناسه دریافت می گردد. برای اطاعات بیشتر می توانید به مقاله های قبلی در این خصوص مراجعه نمایید.

اما در اکثر مواقع کاربران از عدم امکان دریافت Deployment ID شکایت کرده و تصور می کنند نصب نرم افزار به درستی انجام نشده است؛ این در حالیست که در ۹۵ درصد مواقع مشکل عدم دسترسی سرور به اینترنت و یا مشکل در DNS و resolve کردن نام دامنه ها می باشد؛ در نتیجه حل کردن مشکل بسیار ساده خواهد بود در صورتی که بتوانید کمی با محیط دستوری لینوکس کار کنید.

توجه: تا زمانی که سرور شما رجیستر نشود و Deployment ID را دریافت نکنید، نمی توانید از ماژول System Admin استفاده نمایید. به همین دلیل تنظیمات شبکه می بایست از طریق CLI انجام شود.

توجه: اگر در شبکه داخلی سرور DHCP دارید و سیاست خاصی برای دسترسی به اینترنت در شبکه تعریف نشده، سرور با دریافت IP و default gateway و DNS، می تواند به اینترنت دسترسی یابد و مشکلی در فرایند رجیستر شدن پیش نخواهد آمد.

برای تنظیمات آدرس آی پی و DNS ابتدا لازم است تا با نرم افزاری همچون Putty به سرور خود از طریق SSH متصل شوید.

پس از ورود به سرور، ابتدا از طریق اجرای دستورات زیر آدرس آی پی دریافتی و اتصال به اینترنت را چک کنید:

>ifconfig

>ping portal.sangoma.com

در صورتی که آدرس IP دارید ولی ping آدرس اینترنتی را ندارید مشکل در تنظیمات گیت وی یا dns می باشد که می بایست به صورت زیر آن را حل کنید:

با اجرای دستور زیر وارد تنظیمات کارت شبکه شوید:

> nano /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

و مقادیر زیر را جاگیزین کرده و سپس فایل را ذخیره نمایید:

IPADDR= <Your IP Address>

GATEWAY= <Your Default Gateway Address>

NETMASK= <Your Network Subnet Mask>

نکته: eth-0 نام اینترفیس شماست که از خروجی دستور ifconfig به راحتی قابل تشخیص است.

سپس دستور زیر را اجرا کنید:

>service network restart

پس از راه اندازی مجدد سرویس شبکه، برای اینکه از دسترسی به اینترنت اطمینان حاصل کنید می توانید یک آدرس اینترنتی همچون ۴٫۲٫۲٫۴ را پینگ کنید:

>ping 4.2.2.4

پس از تنطیمات IP لازم است تا dns را نیز تنظیم کنید:

>nano /etc/resolv.conf

و به صورت زیر آن را ویرایش کنید:

 پس از ذخیره ی این تنطیمات می توانید مجدد از resolve درست پرتال سنگوما اطمینان حاصل نمایید:

>ping portal.sangoma.com

پس از صحت انجام ping می توانید به راحتی از طریق GUI فرایند دریافت Deployment ID را طی نمایید.

دیدگاه خود را به ما بگویید.